Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarket-urilor și hypermarket-urilor în weekend
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
ActualitateFeatured

Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarket-urilor și hypermarket-urilor în weekend

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 2 aprilie 2024
Distribuie
Foto: www.freepik.com

Studiu Reveal Marketing Research

Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research și-a propus să identifice atitudinile și percepțiile românilor cu privire la propunerea micilor comercianți de a închide supermarket-urile și hypermarket-urile în weekend.

  • 90% dintre românii din mediul urban declară că obișnuiesc să își facă cumpărăturile din supermarket-uri și hypermarket-uri.
  • 85% dintre români declară că au auzit de propunerea micilor comercianți de a închide supermarket-urile și hypermarket-urile în weekend.
  • Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu implementarea acestei reglementări.
  • Dacă marile magazine s-ar închide în weekend, 64% dintre români și-ar face cumpărăturile în timpul săptămânii, 28% ar merge la un magazin deschis din proximitate, iar 8% ar comanda online.

Magazinele fizice continuă să fie preferatele românilor pentru cumpărături, 90% dintre români obișnuind să își facă cumpărăturile din supermarket-uri și hypermarket-uri

Conform rezultatelor celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, magazinele fizice rămân preferatele românilor atunci când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic.

Așadar, 90% dintre români declară că obișnuiesc să își facă cumpărăturile din supermarket-uri și hypermarket-uri. În topul preferințelor consumatorilor mai regăsim piețele (51%) și magazinele de cartier/ din proximitate (42%). Ca tendință, putem observa că atât persoanele mature peste 55 ani (66%), cât și bărbații (56% bărbați vs. 47% femei), preferă într-o măsură semnificativ mai mare să își facă cumpărăturile mergând la piață, acest aspect putând fi influențat de obiceiurile tradiționale de cumpărare și de dorința de a achiziționa produse proaspete și locale.

Pe de altă parte, doar un procent de 14% dintre români obișnuiesc să își facă cumpăraturile plasând comenzi online, în special cei cu venituri mari de peste 8.000 RON (20%).

Îndreptându-ne atenția către comportamentele românilor care obișnuiesc să își facă cumpărăturile din supermarket sau hypermarket, observăm că 36% dintre aceștia își fac cumpărăturile atunci când au nevoie de produse, indiferent de ziua săptămânii. În același timp, 33% dintre aceștia optează mai degrabă pentru zilele lucrătoare, iar 31% preferă să facă achiziții în weekend.

”Este remarcabil să constatăm că, în pofida creșterii popularității cumpărăturilor online, supermarket-urile și hypermarket-urile rămân principalele alegeri pentru cumpărăturile de produse destinate uzului casnic, oferind experiențe de cumpărături considerate a fi cele mai de încredere. De asemenea, datele studiului relevă și faptul că românilor le place flexibilitatea când vine vorba de procesul de achiziție, cei mai mulți declarând că preferă să își facă cumpărăturile atunci când au nevoie, indiferent de ziua săptămânii. Această nevoie de flexibilitate și adaptabilitate poate fi un răspuns la ritmul de viață alert și la nevoile diverse ale consumatorilor, reflectând dorința acestora de a-și gestiona timpul eficient și de a avea acces rapid la produsele necesare”, menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarket-urilor și hypermarket-urilor în weekend

În prezent, 85% dintre români declară că au auzit de propunerea micilor comercianți de a închide supermarket-urile și hypermarket-urile în weekend sau de a stalibi un program redus până la prânz, bărbații fiind în mai mare măsură familiarizați cu subiectul (89% bărbați vs. 82% femei).

Pe de altă parte, un sfert dintre tinerii  cu vârste între 18-24 ani (26%) declară că nu au auzit de această propunere, comparativ cu procentul de 15% înregistrat la nivelul întregului eșantion.

Măsurând percepțiile românilor referitoare la acest subiect, 41% iși manifestă mai degrabă dezacordul referitor la această inițiativă, în special bărbații (45% bărbați vs. 36% femei) și cei cu venituri mari, peste 8.000 RON (45%).

Doar 33% dintre români declară că ar fi de acord cu acestă inițiativă, iar persoanele cu vârste între 35-44 ani (39%) se diferențiază ca fiind cele mai dispuse să sprijine o astfel de schimbare. În același timp, 26% din respondenți sunt nehotărâți în privința inițiativei, înregistrându-se o pondere semnificativ mai mare în rândul tinerilor cu vârste între 18 și 24 (40%).

- Publicitate -

Cum ar proceda românii dacă supermarket-urile și hypermarket-urile ar fi închise în weekend?

În scenariul în care supermarket-urile și hypermarket-urile ar fi închise în weekend, cei mai mulți dintre români declară că s-ar adapta și ar fi atenți să achiziționeze din timpul săptămânii tot ce au nevoie (64%), în special cei cu vârste peste 55 ani (70%).

28% declară că ar merge la un magazin deschis din proximitate, în mai mare măsură cei între 18-24 ani (45%), categorie de vârstă recunoscută pentru dorința de a avea acces imediat la soluții rapide, adaptate la ritmul lor de viață activ.

Pe de altă parte, 8% dintre români ar comanda online, în special tinerii între 25-35 ani (13%), care sunt adesea mai familiarizați și cu utilizarea internetului și a platformelor de comerț electronic.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Tranziția către economia circulară a încetinit la nivel global în 2023. Sectorul agroalimentar, industria producătoare și construcțiile sunt zonele care necesită intervenție rapidă
Articolul următor Premierul Marcel Ciolacu, despre impozitul pe concediile medicale: „Sunt total de acord pentru eliminarea lui în cazul celor cu boli cronice”
Un comentariu
  • Zoil spune:
    2 aprilie 2024 la 12:20

    Cei trei sunt …’otii !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Cumpara’n cursul saptamanii di pi la supermarketuri … si’apoi li pretaluiesc / la sfarsit di saptamana : „Prea … ca la tara !!!”

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Ilie Bolojan cere verificări urgente în sistemul de justiție după dezvăluirile Recorder: „Lucrurile par grave”
Politic
Antifrauda ANAF, măsuri dure în transportul alternativ ilegal: Amenzi de 3,1 milioane lei și  peste 12.000 de autoturisme suspendate
Featured Fiscalitate
Raportul despre utilizarea Copilot Microsoft, în 2025 – o cale către interacțiunea om-AI
IT

RSS Știri Financiare

  • Cât plătesc anual pentru spațiile de birouri cele mai mari companii din România
  • Flip.ro a plătit peste 100 milioane de euro vânzătorilor de dispozitive
  • Compania spaniolă de insurtech Heymondo intră pe piața locală
  • Investiții de 3 milioane de euro pentru City Grill pe parcursul anului 2025

Citește și

Cultură și Educație

Scumpirea rechizitelor pune presiune pe salariile părinților

5 minute
Actualitate

Întâlnirea ministrului Culturii și Identității Naționale cu ambasadorul Republicii Populare Chineze în România

1 minute
Extern

Un pod între Crimeea anexată și Ucraina a fost aruncat în aer de forțele ucrainene

1 minute
autobuz stb
Actualitate

STB SA anunta noi condiţii civilizate de transport

2 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?