Economia verde, schimbarea de paradigmă pe care majoritatea industriilor sunt obligate să o facă pentru un viitor sustenabil

Se vorbește din ce în ce mai mult despre conceptul de economie verde și necesitatea implementării unor măsuri care să transforme deșeurile reciclabile din gunoi în resurse pentru o nouă industrie. Având în vedere contextul climatic în care ne găsim și temperaturile din ce în ce mai crescute din vina exclusivă a deșeurilor adunate de-a lungul timpului pe planetă, noile măsuri trebuie implementate cât se poate de repede pentru salvarea mediului înconjurător.

În economia tradițională, o persoană poate apela la un comparator de credite pentru a găsi și accesa cele mai potrivite credite rapide care să ajute la rezolvarea problemelor urgente. În economia schimbărilor climatice, însă, nu putem accesa un credit pentru a ne plăti datoria creată de decenii întregi de proastă gestionare a deșeurilor.

Giganții din toate industriile încep să includă în planurile lor de viitor principiile economiei circulare, ale reciclării și ale sustenabilității. 

Care sunt principalele măsuri care pot fi luate de marile afaceri pentru a crea o economie verde?

  • Alegerea furnizorilor în funcție de gradul lor de sustenabilitate – în acest fel, furnizorii vor fi obligați să se adapteze noilor vremuri sau să facă loc celor care își doresc să intre pe piață cu soluții sustenabile. 
  • Reciclare, reciclare, reciclare – aparatele electrice, hârtia, sticla, plasticul, toate acestea sunt momentan deșeuri pe care orice companie le produce și pe care trebuie să le transforme în resurse utile industriei reciclării. Prin găsirea unor soluții de reciclare în masă, toate aceste materiale care de obicei ajung la groapa de gunoi sau, mai rău, direct în natură, își vor găsi o nouă viață și un nou rol în ciclul economic. 
  • Crearea unor stații de reciclare în cadrul afacerilor unde acest lucru se potrivește – de exemplu, compania Agroserv Măriuța, proprietarul brandului Lăptăria cu Caimac, și-a propus să investească 4 milioane de euro într-o stație de spălare a sticlelor și borcanelor în care vinde produsele lactate. În plus, compania va instala aparate tip RVM (Reverse vending machine) în orașele din toată țara. În acest fel, consumatorii vor fi stimulați să aducă ambalajele produselor lactate la aparat și vor primi în schimb o compensație financiară pentru gestul lor (bonuri valorice sau chiar bani). Această măsură se potrivește de minune și producătorilor de băuturi carbogazoase ambalate în sticle de plastis sau containere de aluminiu. 
  • Instalarea panourilor fotovoltaice hibride – această măsură transformă orice clădire într-una verde și reduce, în același timp, facturile la energie. Chiar dacă investiția inițială este mare, amortizarea acesteia se face în aproximativ 5 ani. Zona privată ar trebui să preia cârma și să devină un exemplu pentru ceilalți în ceea ce privește „înverzirea” clădirilor și utilizarea panourilor fotovoltaice pentru generarea energiei electrice și termice. 
  • Izolarea clădirilor pentru o eficiență energetică crescută – prin izolarea termică a unei clădiri, consumul de energie termică scade cu aproximativ 50%. În acest moment există metode pentru a anvelopa clădiri utilizând materiale reciclate. 

Implementarea acestor soluții de către marile companii ajută nu doar la reducerea cantității de deșeuri care ajunge zilnic în mediul înconjurător (acestea fiind cele mai mari producătoare de deșeuri la nivel mondial), dar va servi și ca exemplu pentru restul populației. Principalul motiv pentru care cetățenii nu sortează și nu reciclează deșeurile din gospodărie este reprezentat de absența soluțiilor de colectare selectivă.

În acest moment reciclarea este văzută ca o altă groapă de gunoi, iar oamenii nu vor să depună eforturi suplimentare pentru a sorta deșeuri despre care știu clar că vor ajunge în același loc la final. Prin reeducarea tuturor participanților la economia verde se poate crea o adevărată industrie a reciclării, în care deșeurile de astăzi devin resurse prețioase mâine. Acest lucru nu va fi, însă, posibil, fără participarea companiilor alături de instituțiile statului. Măsuri care să vizeze stimularea antreprenorilor către dezvoltarea afacerilor în domeniul reciclării sunt, de asemenea, binevenite.

Prin crearea unor campanii de informare mai agresive și a unor sisteme de recompensă pentru cetățeni, aceștia vor ajunge să înțelegă de ce avem atât de multă nevoie de economie verde și de ce rolul lor este atât de important în acest ecosistem. Poate cel mai bun exemplu în acest sens este instalarea aparatelor tip RVM în toate orașele țării.

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW