Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Facturile detaliate pentru serviciile de comunicații electronice, un instrument util de monitorizare și control al cheltuielilor
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

Facturile detaliate pentru serviciile de comunicații electronice, un instrument util de monitorizare și control al cheltuielilor

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 10 ianuarie 2024
Distribuie

Accesibilitatea prețurilor serviciilor de telefonie și internet este legată și de informațiile pe care utilizatorii le primesc cu privire la costurile de utilizare și de capacitatea acestora de a-și controla cheltuielile. Pe lângă factura standard obișnuită, care este emisă în mod periodic, utilizatorii de servicii de comunicații electronice pot solicita și o factură detaliată pentru a monitoriza și controla mai eficient cheltuielile generate de utilizarea acestor servicii. ANCOM vine în întâmpinarea utilizatorilor de servicii de telefonie și internet cu schimbări în procesul de emitere a facturilor detaliate.

Factura detaliată

Facturile detaliate pentru serviciile de comunicații electronice se pot elibera la cererea utilizatorilor și prin modalitatea indicată de către aceștia, indiferent de calitatea de persoană fizică sau juridică a utilizatorului și de modalitatea de plată a serviciilor (preplătite sau pe bază de abonament), în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.

Facturile detaliate trebuie să includă cel puțin informaţii precum: perioada de tarifare, tariful lunar perceput pentru abonament, suma totală tarifată (inclusiv TVA) și, după caz, tarifele pentru serviciile suplimentare utilizate și traficul suplimentar efectuat, tarifele pentru conectarea/ instalarea/reconectarea/deconectarea serviciilor, respectiv cele pentru închirierea sau achiziționarea unor echipamente. Din facturile detaliate trebuie să reiasă și gratuitățile și reducerile acordate utilizatorilor.

Totodată, în funcție de serviciul furnizat, facturile detaliate trebuie să conțină informații specifice precum:

  • pentru serviciile de comunicații de voce, SMS și MMS:
  1. detalii complete ale apelurilor și mesajelor expediate, incluzând numărul de telefon, data şi ora, durata, tariful aplicat (pentru tariful aplicat în roaming internațional se va preciza țara al cărei timp legal a fost utilizat la emiterea facturii detaliate);
  2. valorile apelurilor și mesajelor diferenţiate pe tipuri de rețele, internaţionale, în roaming, numere cu tarif special;
  • pentru serviciile de acces la internet:
  1. data şi ora începerii fiecărei sesiuni de date, volumul de trafic consumat/sesiune, tariful total aplicat pentru sesiune/grup de sesiuni în funcție de unitatea de tarifare;
  2. numărul de ore/volumul de trafic inclus în abonament (limita de trafic), precum şi traficul suplimentar generat prin depăşirea numărului de ore/volumului de trafic inclus în abonament, dacă este cazul;
  3. unitatea minimă de contorizare a traficului, precum şi modalitatea de rotunjire a unei sesiuni, dacă este cazul;
  4. tariful aplicabil pe unitatea minimă utilizată pentru contorizarea traficului.

Facturile detaliate pot fi furnizate în format letric, prin transmiterea unei scrisori, sau în format electronic, la adresa de poștă electronică sau în contul de client. Furnizorii pot elibera facturi detaliate contra cost, însă au obligația de a oferi cel puțin o modalitate gratuită, din cele enumerate mai sus, de transmitere a facturilor detaliate.

Aceste reglementări actualizate vin în întâmpinarea cerințelor legislative europene și reafirmă angajamentul ANCOM de a promova interesele utilizatorilor finali în domeniul comunicațiilor electronice. În contextul actual al tehnologiei digitale, ANCOM încurajează utilizatorii să opteze pentru primirea facturilor în format electronic, inclusiv a facturilor detaliate. Facturile electronice oferă acces imediat la informații, contribuie la reducerea consumului de hârtie și la minimizarea impactului asupra mediului. Totodată, facturile electronice sunt ușor de stocat și gestionat electronic, simplificând procesul de arhivare și urmărire a cheltuielilor.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă după consultarea unei facturi detaliate, utilizatorii contestă modul de tarifare a serviciilor utilizate, aceștia pot adresa furnizorului o sesizare. Termenul maxim pentru contestarea sumelor facturate este precizat în contract şi, de regulă, este de 30 de zile de la data emiterii facturii. ANCOM recomandă adresarea unei sesizări în scris și solicitarea unui număr de înregistrare a acesteia. În cazul în care un utilizator este nemulţumit de rezolvarea sesizării adresate furnizorului, acesta se poate adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Atenţie! Conform procedurilor proprii de soluționare a reclamațiilor primite de la utilizatori, furnizorii pot accepta neplata facturii/sumei contestate până la soluţionarea reclamaţiei sau pot solicita plata întregii facturi până la data scadentă, urmând ca în cazul soluţionării favorabile a sesizării, să returneze suma contestată (de regulă, prin reducerea următoarei facturi).

ANCOM poate interveni dacă furnizorii nu emit facturile detaliate la cererea utilizatorilor, în condițiile descrise mai sus, sau dacă acestea nu conțin informațiile minime prevăzute de lege. Sesizările pot fi trimise aici.

InfoCentru ANCOM

- Publicitate -

Mai multe informații cu privire la facturi sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Aegon Pensii devine Carpathia Pensii
Articolul următor Indicele ROBOR la trei luni a coborât la 6,19% pe an
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Ilie Bolojan cere verificări urgente în sistemul de justiție după dezvăluirile Recorder: „Lucrurile par grave”
Politic
Antifrauda ANAF, măsuri dure în transportul alternativ ilegal: Amenzi de 3,1 milioane lei și  peste 12.000 de autoturisme suspendate
Featured Fiscalitate
Raportul despre utilizarea Copilot Microsoft, în 2025 – o cale către interacțiunea om-AI
IT

RSS Știri Financiare

  • Cât plătesc anual pentru spațiile de birouri cele mai mari companii din România
  • Flip.ro a plătit peste 100 milioane de euro vânzătorilor de dispozitive
  • Compania spaniolă de insurtech Heymondo intră pe piața locală
  • Investiții de 3 milioane de euro pentru City Grill pe parcursul anului 2025

Citește și

Actualitate

Cât costă, ȋn 2021, un spațiu ȋn clădirile de birouri din Capitală, ȋn funcție de zonă

3 minute
Actualitate

8 aprilie, Ziua Internaţională a Romilor

2 minute
andronescu
Actualitate

Ecaterina Andronescu propune o nouă lege a educației și Bacalaureat diferențiat

5 minute
Actualitate

Ținta de colectare a DEEE de 65% din media cantităților introduse pe piață în ultimii 3 ani, un dezavantaj pentru România

4 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?