În comerțul de îmbrăcăminte și încălțăminte din România își face tot mai mult loc segmentul de articole second hand, produse importate din țări mai dezvoltate precum Anglia, Spania, Germania etc. Dacă în urmă cu mai mulți ani această nișă era considerată a avea clienți doar din categoriile de persoane cu venituri foarte reduse, astăzi comerțul modern de haine second hand se dedică unei pături sociale mult mai largi. Practic, inclusiv persoanele cu venituri medii și chiar peste medie sunt targetate de unele magazine second hand și outlet ce acționează pe segmentul de calitate extra.
De ce se cumpără haine second hand? Prețul este doar unul dintre motive și nu trebuie privit ca element singular, ci alături de celelalte avantaje ale acestui tip de comerț. Pe scurt, clienții magazinelor de îmbrăcăminte second hand se bucură de un raport calitate / preț excelent, ce nu poate fi întâlnit în comerțul clasic, dar și de varietate maximă, articole de calitate superioară de la branduri cunoscute, produse vintage sau care sunt disponibile în serii limitate. Astfel, cu banii cu care se pot cumpăra produse de calitate medii de la magazine clasice de fashion din mall, se pot alege produse de o calitate mult superioară și care este puțin probabil să fie vândute în același timp în serie largă (rezultă așadar produse aproape unicat, un avantaj social se poate spune).
Cum să ai un magazin second hand de succes
Din punct de vedere economic, business-ul cu haine second hand este rentabil pentru retaileri atât timp cât se realizează un volum mare de vânzări. Realitatea din piața actuală de comerț second hand ne arată că mai mult succes au magazinele care insistă pe calitate la prețuri rezonabile decât cele ca propun prețuri extrem de mici pentru produse de slabă calitate și cu o estetică mai puțin plăcută.
Cei mai mulți români care cumpără haine second hand nu vor ca acest lucru să se vadă, din contră, mulți impresionează prin stilul afișat, spun reprezentanții unui depozit specializat în distribuția produselor fashion second hand. Mai există și argumentul ecologic – din ce în ce mai multe persoane sunt conștiente de poluarea intensă generată de producerea textilelor. Refolosirea produselor salvează bugetul personal, dar poate salva și mediul înconjurător. Se poate și ieftin, și responsabil, în timp ce scump în fashion nu mai înseamnă neapărat singura variantă bună.
Se poate spune că pe piața de retail de modă second hand mai este mult loc pentru noi jucători, mai ales în marile orașe. Cu o investiție inițială nu foarte mare, un asemenea magazin are șanse de a deveni profitabil rapid dacă își formează o bază de clienți prin prisma comercializării de produse de calitate premium, la prețuri rezonabile. Acest tip de afacere se poate realiza inclusiv online, în condițiile în care și mediul e-commerce este în creștere accelerată. Trebuie contactat un depozit de haine second hand din România, cu experiență pe piața locală, pentru a avea din start o relație de încredere cu un furnizor specializat – click aici pentru a vedea o ofertă de acest gen, cu prețuri propuse în funcție de tipul de loturi.