sâmbătă, 11 iulie, 2020
24.7 C
București

Feroviarii amenință cu noi proteste

Confederația Sindicală Națională Meridian, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) și multe alte Sindicate feroviare au protestat de trei ori în anul 2018 și se pare că sunt dispuse să protesteze din nou la finele anului, arătând că rezolvarea problemelor din sectorul feroviar, după revoluția din 1989 și până în prezent, a fost permanent amânată, iar nemulțumirile acestora nu au fost încă analizate de factorii decidenți din România. Principalele probleme sesizate de FSTFR sunt: tergiversarea aprobării Legii privind Statutul personalului feroviar; falimentarea sistemului feroviar; degradarea continuă a condițiilor de muncă pe locomotive, automotoare și rame electrice vechi; degradarea condițiilor de odihnă la cap de secție atât pentru personalul de locomotivă, cât și pentru personalul de tren; efectuarea cu întârziere a plăților salariilor lunare ale angajaților SNTFC CFR Călători SA și CN CF CFR SA; înstrăinarea și/ sau distrugerea spitalelor CFR care sunt patrimoniu al Căilor Ferate Române; distrugerea identității meseriei de ceferist și tergiversarea schimbării uniformelor vechi ale ceferiştilor din Ramura Comercial de la SNTFC CFR Călători SA cu altele noi.

Privind aprobarea Legii privind Statutul personalului feroviar, aceștia solicită ca Ministerul Transporturilor să continue să susțină aprobarea Legii deoarece nu există la Calea Ferată Română o strategie de personal și ultimul Statut este de dinainte de 1989, respectiv Decretul nr. 360 din 2 noiembrie 1976 ce a devenit Legea nr. 34/ 1976 prin care s-a aprobat Statutul Disciplinar al Personalului din Unitățile de Transporturi. Prin urmare, feroviarii solicită conducerii MT înaintarea unui punct de vedere favorabil al Guvernului în ceea ce privește Legea privind Statutul Personalului Feroviar. Proiectul a trecut de Senat și se află la Camera Deputaților din lipsa unui punct de vedere favorabil din partea Executivului.

FSTFR și sindicatele afiliate consideră că liberalizarea pieței feroviare de călători din România trebuie să se facă în anul 2023, atunci când se achiziționează și se aduc pe fonduri europene cele 100 de Rame Electrice noi în România. Mai mult, FSTFR și Sindicatele afiliate consideră că pe lângă investițiile necesare pentru schimbarea întregului material rulant motor, sunt necesare investiții urgente în toată infrastructura feroviară română actuală pentru a elimina restricțiile de viteză existente în prezent.

- Publicitate -

2 COMENTARII

  1. Dacă se strâng 200 de protestatari in fața MT, rezolvăm… ca până acum. Ori ies toate companiile în stradă, ori stăm în banca noastră și înghițim în tăcere… așteptând să vină pensionarea, dacă vom mai apuca.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

ULTIMA ORĂ

Prima lansare a unui satelit experimental din România – Globar

Compania românească CryptoDATA a lansat cu succes în stratosferă primul ansamblu de echipamente...

Oamenii de ştiinţă avertizează asupra unui val de leziuni asociate COVID-19

Beatrice Spătaru (gds.ro) Oamenii de ştiinţă au avertizat miercuri asupra...

Mărirea capacităţii de stocare a energiei, pentru a impulsiona procesul de decarbonizare

De la sesiunea plenară a PE: Comisia Europeană estimează că Uniunea va trebui să...

Ca la ei, la nimenea

Neculai Crețu Bucureștiul este împărțit în șase sectoare. Fiecare sector...