Antreprenoriatul implică adesea aspirații dincolo de cele convenționale, aspirații care pot tinde către domeniul plin de viață economică și de oportunități al piețelor de valori. Pentru antreprenorii care se gândesc deja la listarea companiilor la Bursa de Valori București (BVB), o înțelegere nuanțată a acestui domeniu este imperativă.
Iată unele aspecte esențiale pe care antreprenorii aflați în procesul decizional de listare sau cei care abia au trecut de etapa listării la BVB ar trebui să le știe
Piața românească de capital este într-o continuă dezvoltare, numărul de companii listate pe BVB depășind cifra de 80. Pe lângă societățile consacrate din indicele principal BET, tot mai multe firme aleg piața AeRO pentru listare, ca prim pas către o viitoare listare pe piața principală. Companiile găsesc la BVB acces la capital, vizibilitate și credibilitate în fața clienților, furnizorilor și investitorilor.
Procesul de listare și de finanțare nu este, însă, unul simplu. Presupune eforturi considerabile din partea companiei candidate pe mai multe planuri. Echipa de management a companiei care este în proces de listare sau care deja a trecut de acest proces are nevoie de consultanți specializați care să o îndrume în demersul de pregătire pentru această tranziție majoră și, ulterior, post-listare, pentru asigurarea respectării depline a obligațiilor legale asumate și, mai ales, pentru consolidarea imaginii și reputației în raport cu piața și cu investitorii.
VERTIK Group, o companie de consultanță pentru piața de capital, oferă servicii complete antreprenorilor interesați de accesarea Bursei de Valori București. Consultanții VERTIK pun la dispoziția antreprenorilor expertiza acumulată în mai mulți ani de experiență pe piața de capital românească și internațională.
În fazele incipiente ale proiectului de listare, specialiștii VERTIK evaluează gradul de pregătire a companiei și stabilesc împreună cu managementul entității economice obiectivele urmărite prin listare. Ulterior, se elaborează strategia de acces pe piața de capital, foaia de parcurs și calendarul acțiunilor necesare. Pe tot parcursul proiectului, echipa VERTIK oferă suportul său în domenii precum:
- Pregătirea documentației necesare listării și prospectului de ofertă
- Îmbunătățirea structurii de guvernanță corporativă
- Optimizarea raportării financiare și implementarea standardelor IFRS
- Dezvoltarea și implementarea strategiei de relații cu investitorii (IR)
- Pregătirea echipei de management pentru interacțiunea cu investitorii
- Activități de relații publice în sprijinul listării.
În lumea antreprenoriatului, fiecare etapă a finanțării este însoțită de nevoi financiare distincte. Într-un context dinamic, finanțarea devine un pilon esențial pentru creșterea și consolidarea unei afaceri. Fiecare etapă reprezintă o treaptă crucială spre succesul și maturitatea unei companii.
Odată finalizată listarea, VERTIK rămâne alături de companie pentru a o ajuta să-și construiască în mod activ baza de investitori și să-și maximizeze valoarea pe termen lung pe piața de capital. Consultanții VERTIK gestionează comunicarea financiară, organizează întâlniri și conferințe cu investitorii, pregătesc rapoartele anuale și materialele IR.
Prin abordarea sa profesionistă axată pe rezultate, VERTIK a devenit deja un partener de încredere pentru companiile românești care își doresc creșterea afacerii prin atragerea de noi investitori de pe piața de capital. Indiferent de stadiul de maturitate al companiei sau de obiectivele urmărite, antreprenorii găsesc la VERTIK soluții concrete de finanțare adaptate provocărilor actuale.
Prin urmare, atât companiile interesate să obțină finanțarea dorită, cât și start-up-urile și firmele interesate de expansiune și creștere, precum și entitățile economice deja listate pot beneficia acum de un parteneriat avantajos cu consultanți profesioniști în piața de capital și pot obține finanțarea dorită prin intermediul bursei de valori.