Da, se pare că am găsit soluția la deficitul bugetar de miliarde de euro, vom impozita și vehiculele istorice, care, conform Codului Fiscal, erau scutite de impozitul anual pe mijloacele de transport. Ce spune Codul Fiscal:
,,Art. 469. – (1) Nu se datorează impozitul pe mijloacele de transport pentru:
……………………………………………………………………………………………………..
h) vehiculele istorice definite conform prevederilor legale în vigoare”
Prin ordonanța de urgență care este menită să reducă deficitul bugetar se abrogă această prevedere, astfel:
,,La articolul 469, alineatul (1), literele b), c), e), g), h), i), k), l), m) și p) se abrogă.”
După cum se vede, lit.h), cea care prevedea scutirea de impozit pentru vehiculele istorice, se abrogă, și nu se pune altceva în loc, ca și în cazul altor scutiri.
Consecința acestei măsuri va fi aceea că acest segment, foarte mic de altfel, va dispărea încetul cu încetul, deoarece multe vehicule istorice au o capacitate cilindrică mare, ceea ce va duce la impozite foarte mari, de ordinul a mii de lei pe an. Și pentru ce? Pentru ceva nesemnificativ, pentru că oricum nu sunt foarte multe vehicule care beneficiază de această scutire, în schimb ne vom pierde, în mare măsură, o parte a istoriei vehiculelor din România. Probabil că nu vom mai avea unde să ne ducem copiii și nepoții pentru a le arăta care erau vehiculele utilizate de părinții și bunicii lor, să vadă cum a evoluat în timp industria auto. Pe lângă o problemă de cunoaștere a istoriei automobilului, pe viu, mai era și o problemă de educație, de apreciere a trecutului nostru. Dar la ce folosesc toate acestea dacă nu aduc bani la buget, nu? Ca să facem haz de necaz! Ca să nu mai punem la socoteală că, pentru a ne încânta nouă ochii, proprietarii acestor vehicule au cheltuit pentru restaurarea lor mii de euro, iar acum ne-am gândit noi să le impozităm și pe acestea, pentru câțiva firfirei acolo. De ce spun că scopul este de a aduce niște mărunțiș la buget? Pentru că nu poate fi vorba de poluarea produsă de către aceste vehicule, deoarece dacă ar fi așa, nu ar renunța la scutirea de impozit, prin lege, cum este prevăzut în prezent în Codul Fiscal, a cel puțin 50% din impozitul datorat pe mijloacele de transport hibride! Iată ce spune proiectul pregătit de guvern:
,,La articolul 470, alineatul (3) se abrogă.”
Ce spune acest articol în prezent:
,,În cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu minimum 50%, conform hotărârii consiliului local.”
Cu alte cuvinte, mijloacele de transport hibride nu vor mai beneficia, obligatoriu, de o reducere de cel puțin 50% a impozitului anual, în schimb se lasă această reducere la latitudinea consiliilor locale, ceea ce, practic, înseamnă că se va plăti integral acest impozit. Poate doar orașele mari vor aplica această reducere, la nivel de comune, nici vorbă.
Concluzia este clară: orice pentru încă un bănuț la buget.
Deficitul bugetar se rezolva foarte usor. Desfiintati toate structurile bugetare inutile, de la securitate si armata, care nu mai au ce apăra intr o colonie din care s a vandut tot, la 15 ministere, autoritati, directii, CA uri, consilieri. Reduceti la jumate aparatele parazite din primarii, prefecturi, parlament(100 de parlamentari ne trebuie) si uriasul aparat care i deserveste. Reduceti cu 90% aparatul prezidential. PRIVATIZATI INUTILUL INVATAMANT, PRODUCE DOAR SCLAVI EDUCATI PT STAPANII DE AFARA SI VIITORI BUGETARI. DESFIINTATI PENSIILE SPECIALE SI DE SERVICIU ASA CUM VA OBLIGA UE, NU LE COSMETIZATI. DESFIINTATI URIASUL APARAT AL BNR, CCR(CJUE E SUVERANA DEJA) Cata economie faceti doar cu ce v am zis eu?