Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Hidroelectrica a vândut, în medie, energia mai scump clienților proprii din furnizare decât în piață
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Energie

Hidroelectrica a vândut, în medie, energia mai scump clienților proprii din furnizare decât în piață

Contributor
Autor Contributor
Publicat 17 august 2023
Distribuie

Mihai Nicuț (e-nergia.ro)

Hidroelectrica, care a devenit unul dintre principalii furnizori de pe piața concurențială ca urmare a prețurilor bune pentru casnici, a raportat un preț mediu de vânzare către clienții casnici și noncasnici din furnizare mai mare decât cel obținut din vânzarea energiei în piață, în primele șase luni ale anului. Cum se explică situația.

Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, și companie care a intrat agresiv în ultimul an pe segmentul de furnizare către clienții finali casnici, a raportat un preț mediu de vânzare pentru clienții săi proprii de 548 de lei/MWh în primele șase luni ale anului, în creștere cu 22% față de prețul mediu raportat în primele șase luni din 2022. Prețul este fără ce compania numește “costuri transferate ex pass trough”, care se ridicau la 694 de milioane de lei

În total, Hidroelectrica a vândut propriilor săi clienți din furnizare aproape 3,08 TWh, raportând venituri din furnizare de 1,69 miliarde de lei.

Pe piața angro, compania a vândut mai mult, respectiv 8,23 TWh, dar la un preț mediu mai mic, respectiv de doar 506 lei/MWh, obținând venituri pe această piață de 4,17 miliarde de lei. Prețul mediu este cu 6% mai mic decât acum un an.

Se remarcă așadar că Hidroelectrica a vândut, în medie, clienților săi proprii din furnizare energia la un preț mediu (lei/MWh) mai mare decât a vândut-o în piață, o situație inversă față de cea de acum un an. Cum s-ar putea explica situația.

Hidroelectrica, producător controlat de stat, a crescut foarte mult pe piața de furnizare pentru că, în ultimul an și jumătate, criză energetică fiind, a venit cu un preț către casnici absolut imbatabil, de departe cel mai mic din piață, aspect care, dacă acum contează mai puțin pentru că prețurile sunt plafonate, în trecut a fost motiv pentru sute de mii de clienți casnici să schimbe furnizorul și să treacă la Hidroelectrica. Compania a raportat, la jumătatea acestui an, 513.000 de clienți casnici, față de doar 188.000 acum un an, tocmai pentru că a venit cu un preț foarte bun, de 0,25 lei/kWh, majorat apoi până la doar 0,28 lei/kWh (280 lei/MWh) în acest an.

Compania are însă și clienți non-casnici, tot mai mulți. Dacă acum un an, avea doar 21.300 de astfel de clienți, la jumătatea acestui an a raportat 32.700 de clienți, deci o creștere cu peste 50% în doar un an. Iar prețul energiei pentru acești clienți, care este unul negociat, de piață, este cu sigiuranță mai mare decât prețul pentru casnici. Este suficient să ne uităm la oferta actuală: prețul oferit pentru casnici este de 0,28 lei/kWh fix pentru un an de contract, iar prețul oferit pentru un contract pe un an pentru clienții business este de 0,64 lei/kWh, iar anul trecut a fost și mai mare. Desigur, sunt în vigoare plafoanele finale de preț pentru clienții finali.

Pe de altă parte, pe segmentul vânzărilor către piață, care este acum profund distorsionată de legislația plafonării,  cum compania a produs mai mult, inclusiv activitatea ei a dus în jos prețurile din piața spot, și, în plus, este obligată să vândă și energie la prețul plafonat de 450 de lei/MWh prin mecanismul de achiziție centralizată MACEE. Cităm din raportul companiei: “Având in vedere producția excedentară de 45% față de aceeasi perioada a anului precedent, coroborat cu noile condiții de funcționare a pieței angro (implementarea începând cu data de 1 ianuarie 2023 a MACEE), precum si cu variația pretului SPOT în perioada ianuarie-iunie 2023 față de aceeași perioadă din anul 2022 (scădere cu 48%), veniturile aferente acestor tranzacții au înregistrat o creștere de 34% in semestrul I 2023 față de semestrul I 2022”.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior O amintire numită poştalion
Articolul următor MTI lansează apeluri de 235,29 mil. euro pentru infrastructura de metrou
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Salvați Copiii România a primit solicitări de sprijin de la 35 de unități medicale, care au nevoie urgentă de aparatură medicală performantă
Actualitate Sănătate
Simplificarea normelor privind durabilitatea și diligența necesară pentru întreprinderi
Extern
INFINEXA a fost numită administrator judiciar al societății Electrocentrale Craiova
Companii Energie

RSS Știri Financiare

  • Luca, Petru și Matei domină piața patiseriilor și simigeriilor
  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta

Citește și

Energie

Toate cele 5 grupuri energetice pe cărbune ale CE Oltenia vor fi operaționale în această iarnă – ministru

3 minute
Energie

Petrom începe forajul după gaze în Marea Neagră bulgărească. A fost contractată platforma

4 minute
Energie

ANRE lansează o campanie națională de informare pentru consumatorii de energie electrică

4 minute
Energie

Durata racordării la rețeaua de gaze s-a scurtat în ultimul an, se face acum în 157 de zile, în medie. ANRE zice că e bine, dar nu suficient

4 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?