Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 4,7% în trimestrul III 2024 faţă de trimestrul III 2023.
În trimestrul III 2024, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 6,0% comparativ cu trimestrul III din anul 2023.
În trimestrul III 2024, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a crescut cu 5,3 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2023, ajungând la 73,2%, potrivit INS.
În trimestrul III 2024, comparativ cu trimestrul III al anului 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la categoria mopede ṣi motociclete cu 33,3% ṣi la categoria autoturisme cu 3,5% ṣi scădere la categoria autobuze și microbuze cu 22,7%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣtere la categoria mopede ṣi motociclete cu 46,0% ṣi scăderi la categoria autobuze ṣi microbuze cu 22,5% ṣi la categoria autoturisme cu 13,7%.
Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 8,8% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 5,1% ṣi scădere la categoria autotractoare cu 1,5%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣtere la categoria remorci ṣi semiremorci cu 7,1% ṣi scăderi la categoria autotractoare cu 22,2% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 2,7%.
Faţă de trimestrul II 2024, în trimestrul III 2024, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 7,0% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi cu 8,6% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Vehicule înmatriculate în circulaṭie, la sfârṣitul trimestrului III 2024
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului III 2024, în proporție de 63,4%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,3%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 33,6%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 23,0% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 24,4% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 27,6%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 43,1%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 22,9% au fost clasificate în norma Non-Euro.
Importam mult SH si ne miram de ce.
Pai Loganul „low cost” incepe de la 14.000 EURO, iar echipa comerciala Dacia a venit cu idei subtile de incarcare a pretului:
– daca vrei alta culoare decat alb, mai dai 460 EURO!
Si tot asa, lucruri de care ai nevoie nu sunt incluse in pretul de baza si costa…
La 14.000 de euro gasesti o masina second hand de nivel superior.
P.S.
Va mai aduceti aminte de promisiunea neonorata de Renault „masina low cost de 5.000 de euro”? Primul Logan din 2004 incepea de la 5.600 de euro. Unde sunt vremurile alea si preturile de atunci?