În luna iulie 2023, exporturile FOB au însumat 7656,1 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 9937,6 milioane euro, rezultând un deficit de 2281,5 milioane euro, arată INS.
-Faţă de luna iulie 2022, exporturile din luna iulie 2023 au scăzut cu 3,0%, iar importurile au scăzut cu 11,5%.
-În perioada 1.I-31.VII 2023, exporturile FOB au însumat 55085,4 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 70689,1 milioane euro.
-În perioada 1.I-31.VII 2023, exporturile au crescut cu 4,6%, iar importurile au scăzut cu 1,1%, comparativ cu perioada 1.I-31.VII 2022.
-Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în perioada 1.I-31.VII 2023 a fost de 15603,7 milioane euro, mai mic cu 3200,8 milioane euro (-17,0%) decât cel înregistrat în perioada 1.I-31.VII 2022
În perioada 1.I-31.VII 2023, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (44,8% la export şi 36,3% la import) şi alte produse manufacturate (30,3% la export şi 29,2% la import).
Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-31.VII 2023 a fost de 40104,6 milioane euro la expedieri şi de 52006,6 milioane euro la introduceri, reprezentând 72,8% din total exporturi şi 73,6% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-31.VII 2023 a fost de 14980,8 milioane euro la exporturi şi de 18682,5 milioane euro la importuri, reprezentând 27,2% din total exporturi şi 26,4% din total importuri.
Informaţii suplimentare:
Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.
Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.
Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.