Peste doar cativa ani ‚inteligenta artificiala’ va fi un subiect lipsit de senzational, caci binomul om-masina va fi cea mai lucrativa forma de colaborare, intalnita la tot pasul. Astazi, un exemplu de succes pe piata romaneasca este compania UiPath care a dezvoltat alaturi de Google o solutie bazata pe inteligenta artificiala: Contact Center AI poate inlocui sistemul telefonic de preluare si redirectionare a apelurilor clientilor catre operatorii corespunzatori problemelor semnalate.
Artificial Intelligence (AI) inseamna abilitatea unei masini de a efectua functii cognitive pe care, pana mai ieri, le asociam strict mintii umane: perceptia, rationamentul, invatarea, interactivitatea, rezolvarea problemelor si creativitatea. Scopul AI este de a face computerele la fel sau poate chiar mai destepte decat oamenii. Astfel ca deep learning-ul, care se bazeaza pe tehnici de invatare digitala (care imita creierului uman in procesarea datelor si luarea deciziilor), castiga tot mai mult teren, fiind un un must-have si in advertising.
Perfectand constant tehnologia, inteligenta superinteligenta poate contribui la eradicarea bolilor si razboaielor insa putin probabil sa fie capabila sa inteleaga, accepte si exprime emotiile umane. Si de aici factorul de risc existent…Insa un lucru este cert: inteligenta umana a creat-o pe cea artificiala. Dar urmeaza si intrebarea: „Ce fel de inteligenta va crea inteligenta artificiala?” Momentan hai sa ne bucuram de dictonul latin „Carpe diem”… caci nu peste mult timp vom afla raspunsul.
Iulian Ghisoiu, General Manager TargetWeb – Speaker la cea de-a 10a ediție a Conferinței „Marketing in Direct”: „Inteligenta artificiala a devenit parte din viata noastră, a tuturor, fie ca vrem, fie ca nu vrem. Multi dintre noi avem un ‚asistent personal’ în mașină, în telefon sau acasă, iar tendința este de perfecționare a mașinăriilor pentru a ne face viata mai ușoară prin intermediul Inteligentei Artificiale. Pana in 2022 peste 50 % dintre căutările pe mobile la nivel mondial vor fi realizate prin căutare vocala, care este o forma de Inteligenta Artificiala. Deja generațiile tinere folosesc frecvent aceasta tehnologie. Adaptarea business-urilor online pentru aceste schimbări este vitala pentru ca am trecut din epoca mobile-first direct in epoca AI-first.”
Cristian Ignat, Chief Canopyst Canopy – Speaker la cea de-a 10a ediție a Conferinței „Marketing in Direct”: „Cred ca în următorii 2-3 ani orice companie va avea un asistent digital care sa ajute cu task-urile simple, repetitive. Acești asistenți digitali, numiți și roboti software, cresc entuziasmul și productivitatea colegilor deoarece se vor putea concentra pe analiza și interpretarea datelor, strategie, creativitate, relația cu clienții. Imaginează-ți ca de maine muti către acești roboti toate task-urile plictisitoare și care nu aduc valoare unei persoane (deoarece de multe ori e doar copy / paste, mutat date dintr-o parte în alta). Acești roboti pot ajuta în marketing, contabilitate, financiar precum și în alte domenii în care avem task-uri de rutina.”
Raluca Ghilea, CEO & Fondator Perceptum – Speaker la cea de-a 10a editie a Conferintei „Marketing in Direct”: „Marketingul este cea mai eficienta forma de brand empowerment si implica ideea de evolutie continua și adaptare. Brandul nu poate fi smuls din context, iar contextul e intotdeauna al consumatorului. Ce ne spune prezentul? Ca inovatia tehnologica devine parte integranta din stilul nostru de viata. Generația Y, milenialii si generatia Z, post-milenialii, cei pentru care inteligenta artificiala e un partener important in dezvoltarea personala, sunt consumatorii ideali, atata timp cat ii cunosti cu adevarat: au entuziasm, deschidere catre nou, dorinta de a impartasi experiente, apartenenta la comunitate. Pentru ei s-au nascut conceptele de Intelligent Marketing si Marketing Intelligence. Reteta e simpla: ultra tehnologizare + ultra personalizare. Modul de preparare, insa, e extrem de complex si cere ingredientul secret: emotia care genereaza, dincolo de entuziasm, atasamentul fata de brand.”
Alexandru Jijian, SAP Customer Experience Solution Engineering, SAP Central and Eastern Europe – Speaker la cea de-a 10a editie a Conferintei „Marketing in Direct”: „Dupa 15 ani de proiecte digitale, atat cu clienti foarte mari cat si cu start-up-uri, atat in Romania cat si in alte parti ale regiunii, vad acum mai mult ca oricand, mai ales ca suntem inainte de imbarcare pe valul inovativ AI, ca oamenii raman si vor ramane mult timp, esentiali in strategia noastra de a oferi servicii customer-centric, omni-channel. Cheia succesului este in a mentine echilibrul intre viziune, strategie si agilitate in executie… intr-o piata care afla ca vrea ceva nou aproape in fiecare zi.”
Ioana Frincu, Chief Operations Officer la Under Development Office – Speaker la cea de-a 10a editie a Conferintei „Marketing in Direct”: „Lucrand inca din facultate in domeniul Big Data si Machine Learning in cadrul a 2 companii am vazut o trecere naturala catre Blockchain, lucru care a dus la urmatorul nivel dragostea pe care o am pentru date si felul in care acestea evolueaza. Cred ca asa am gasit si cel mai bun loc in care sa evoluez si sa ajut companii sa isi construiasca concepte si solutii folosind informatiile pe care le au, impreuna cu tehnologii inovative.”
Conferinta „Marketing in Direct”, ajunsa la editia a 10a, dezbate tema “Inteligenta Artificiala in Marketing” pe 27 Sept, la Clubul Diplomatic Bucuresti, prin vocile specialistilor: Alexandru Jijian (SAP Customer Experience Solution Engineering, SAP Central and Eastern Europe), Andreea Moisa (Managing Director & Fondator Beans United), Cristian Ignat (Chief Canopyst Canopy), Doina Vilceanu (Business Development Manager Content Speed), Dragos Smeu (General Manager si Trainer Mavericks), Horia Neagu (Owner & Digital Marketing Consultant Napoleon.Digital), Ioana Frincu (Chief Operations Officer Under Development Office), Iulian Ghisoiu (General Manager TargetWeb), Oana Raluca Ghilea (Co-Owner Perceptum), Patricia Bertea (Managing Partner & Co-fondator Brandweb si CozoApp), Mihai Vinatoru (Managing Partner & Head of SEO @ DWF). Moderator este jurnalistul si trainerul Luana Ibacka. Iar invitatii speciali ai cocktail-ului, care inchide editia, sunt cantareata Jezebel si pianistul Alexandru Burca.