Analiză Carter’s România
Industria hainelor pentru copii rămâne un segment vibrant și în continuă creștere, contrar tendințelor înregistrate în comerțul de îmbrăcăminte pentru adulți, unde este vizibilă dorința de economisire a consumatorilor. Astfel, conform ultimelor date ale studiului de piață realizat de reprezentanții magazinului online Carter’s România, segmentul articolelor vestimentare pentru copii înregistrează o creștere constantă, cu o atenție deosebită acordată calității și durabilității produselor. În prima parte a acestui an, magazinul a înregistrat vânzări similare față de aceeași perioadă din anul 2023.
Consumatorii români de articole vestimentare sunt în general mai chibzuiți atunci când vine vorba de noi achiziții de haine pentru ei înșiși, dat fiind contextul nefast cauzat de inflație, dar și de instabilitatea politică externă. Această tendință a fost manifestată printr-o ușoară încetinire a volumului de vânzări în 2023, deși creșterea a rămas pozitivă. În ciuda impactului negativ asupra achiziției produselor vestimentare dedicate consumatorilor adulți, comerțul cu articole vestimentare pentru copii nu este afectat de inflație. Conform unui studiu realizat de reprezentanții magazinului online Carter’s România, părinții sunt dispuși să cheltuie sume mai mari de bani pentru copiii lor, decât cheltuie pentru ei înșiși. Valoarea media a unei achiziții este de 300 lei. Totodată, părinții sunt mai preocupați de calitatea hainelor destinate copiilor cu vârste cuprinse între 0-7 ani.
O industrie care funcționează chiar și în eventualitatea unei crize economice
În contextul european, piața articolelor vestimentare pentru copii a înregistrat o creștere anuală de aproximativ 6% în ultimii 10 ani, iar estimările tendințelor de consum indică o creștere medie anuală de 4% pentru următorii cinci ani. Deși este o nișă extrem de competitivă, atât la nivel global, cât și la nivel european, jucătorii din industrie sunt optimiști cu privire la tendințele de creștere pe acest segment de consum. Piața din SUA este cea mai competitivă și înregistrează și cea mai mare creștere a vânzărilor, fiind urmată de piața europeană.
Preferințele pentru articolele vestimentare pentru copii, în funcție de vârstă și gen
Când vine vorba de articolele vestimentare pentru copii, preferințele diferă în funcție de vârstă și gen. În primii doi ani de viață, salopetele, body-urile și bavetele sunt printre cele mai căutate, în timp ce părinții copiilor cu vârste cuprinse între 2 și 7 ani optează mai mult pentru pantaloni, tricouri și bluze. În ceea ce privește preferințele părinților în funcție de genul copiilor, în topul achizițiilor celor care au fetițe, sunt rochiile și fustele. Acestea sunt completate de accesorii precum pălărioare și bentițe. Pentru băieți sunt preferate seturile compuse din pantaloni, vestă și pulover, adesea completate de șepci sau eșarfe.
Segmentul hainelor pentru copii este unul extrem de dinamic. Un impact ridicat îl are comerțul electronic
Tendințele de consum din România au un impact semnificativ și asupra achizițiilor online ale părinților aflați în căutare de produse pentru copii. ,,Pe măsură ce tehnologia avansează, tot mai mulți părinți preferă să-și cumpere articolele pentru copii online. Peste 67% dintre comenzile online sunt plasate de femei deoarece acestea sunt cele care asigură nevoile de bază ale copiilor. Este mai simplu pentru mămici să comande online, indiferent de mediul de proveniență (rural sau urban), mai ales că beneficiază de posibilitatea returnării produselor în cazul în care dimensiunea hainelor nu corespunde. Timpul mamelor este limitat și mobilitatea lor este mai scăzută după apariția primului copil, iar comenzile online sunt la îndemâna tuturor mămicilor. Mamele sunt și cele care decid stilul vestimentar și tot mai multe cumpărătoare optează pentru haine conform tendințelor actuale din modă, chiar și atunci când vine vorba de copii sub 1 an. Și în contextul interesului tot mai mare pentru achiziția de haine pentru copii, compania noastră rămâne ferm angajată în a oferi produse de cea mai înaltă calitate și a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale clienților noștri”, declară reprezentanții Carter’s România.
Părinții își doresc haine din materiale de calitate ridicată care să reziste timpului
Calitatea materialului și durabilitatea sunt două caracteristici esențiale căutate de părinți atunci când vine vorba de îmbrăcămintea pentru cei mici. Având în vedere că acest tip de bunuri sunt adesea transmise de la un copil la altul, părinții sunt din ce în ce mai interesați de produsele care rezistă testului timpului și pot fi purtate de mai multe generații, chiar și de copii care nu fac parte din familie. Totodată, un studiu de piață al companiei ce reprezintă brandul Carter’s pe piața din România arată că mai mult de 52% dintre părinți sunt interesați ca hainele copiilor lor să fie confecționate din fibre naturale (precum bumbac și in), astfel încât copiii lor să nu aibă de suferit ulterior, dar și să se bucure de confortul hainelor.