Studiu HMD Global
Bunurile pe care suntem cei mai dispuși să le împărțim cu un partener de viață sunt mâncarea și tehnologia
În comparație cu alte generații, cei din generația „Millennials” sunt mai predispuși să împartă cu un partener în contextul creșterii costurilor pentru traiul de zi cu zi
Cei din generația „Baby Boomers” sunt mai dispuși să împartă cu familia decât cu un partener
Cu ocazia Zilei Îndrăgostiților, HMD Global, compania care deține licența Nokia pentru telefoane, lansează un nou studiu care dezvăluie faptul că mâncarea și tehnologia sunt lucrurile pe care suntem cei mai dispuși să le împărțim cu un partener de viață. Mâncarea se află în fruntea listei, cu 58% (Joey Tribbiani, îl știți din serialul F.R.I.E.N.D.S., ar trebui să își ia notițe), urmată de încărcătorul de telefon, cu 48%.
Nu este o surpriză faptul că majoritatea oamenilor (65%) sunt mai dispuși, din cauza crizei costurilor traiului de zi cu zi , să împartă cu cei dragi obiecte esențiale sau de uz zilnic. Această proporție crește la 74% în cazul generației „Millenials”, care sunt cei mai predispuși să împartă în general, și scade la 45% în cazul celor din generația „Baby Boomers”, care se află la cealaltă extremă. Până și 9% dintre cei „Millenials” și-ar împărți periuța de dinți. De asemenea, 60% dintre cei „Baby Boomers” preferă să împartă mai degraba cu familia, decât cu partenerul, arată studiul ce include opt țări.
România înregistrează cele mai mari procente dintre toate țările incluse în acest studiu. Românii din generația „Millenials” sunt de departe cei mai dispuși să împartă lucruri cu jumătatea lor în contextul economic actual (83%), dublu față de datele generale pentru Marea Britanie (40%). Mai mult, românii înregistrează cele mai mari procente din cadrul studiului în ce privește împărțirea bunurilor, indiferent de categoria de vârstă. Dacă în Statele Unite ale Americii, 41% dintre persoanele de peste 55 de ani sunt mai dispuse să împartă cu partenerul, în România procentul crește la 70%. Lucrurile pe care românii le pun la comun în relația lor sunt, în general, din categoriile mâncare și tehnologie, similar cu restul țărilor.
Se pare că monopolizarea păturii este o problemă mai mare între cupluri decât împrumutarea încărcătorului, deoarece oamenii sunt mai dispuși să împartă încărcătorul telefonului decât plapuma, aceste obiceiuri înregistrând procente de 48%, respectiv, 35%. Interesant este că tabletele intră în topul celor trei articole pe care oamenii sunt cei mai dispuși să le împartă cu copiii lor (26%), înainte de a împărți o tabletă cu familia (25%) sau cu un partener de viață (22%).
„Nu este surprinzător faptul că produsele tech, precum încărcătoarele de telefoane, sunt obiecte frecvent folosite în comun, având în vedere că sunt folosite zilnic. Tabletele, în special, sunt proiectate cu gândul la posibilitatea de a fi împărțite, la fel ca Nokia T21, ideală pentru întreaga familie – indiferent dacă vorbim de serviciu, educație sau joacă, este concepută pentru a se adapta. Mai mulți ani de actualizări software pentru dispozitivele smart înseamnă, de asemenea, că acestea pot fi împărțite pentru mai mult timp sau oferite altcuiva atunci când doriți să treceți la un model mai nou”, a declarat Adam Ferguson, Head of Product Marketing la HMD Global, compania care deține licența Nokia pentru telefoane.
Lucrurile folosite cel mai des în comun: |
Mâncare 58% |
Încărcător de telefon 41% |
Plapumă 35% |
Sticla cu apă 32% |
Telefonul mobil 26% |