Caută pe site
Publică anunț în ziar
Logo-Curierul-National-Wht Logo-Curierul-National-Blck
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: În ziua de Black Friday, românii au cheltuit aproape 5 milioane de euro și au realizat peste 190.000 de tranzacții cu cardul
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Finanțe și Bănci

În ziua de Black Friday, românii au cheltuit aproape 5 milioane de euro și au realizat peste 190.000 de tranzacții cu cardul

Curierul Național
Autor Curierul Național Publicat 29 noiembrie 2022
Distribuie
Foto: www.freepik.com
Distribuie

Studiu Global Payments

Black Friday, cel mai important eveniment de shopping al anului, a arătat un o creștere în utilizarea metodelor de plată digitale, dar și în valoarea produselor achiziționate de români în 2022. Comercianții au folosit tehnologia în mod creativ, s-au adaptat contextului și au pus la dispoziția clienților instrumente de plată contactless, atât online, cât și în magazinele fizice.

Conform analizei realizate de Global Payments, cel mai mare furnizor de servicii și tehnologie de plată din lume, în ziua de Black Friday (11 noiembrie), românii au făcut plăți cu cardul de aproape 5 milioane de euro (24.394.295 lei), fie online, fie în magazine fizice, prin POS sau aplicația GP tom. Comparativ cu evenimentul de shopping anterior, românii au cheltuit cu 43% mai mult decât în 2021, când valoarea plăților cu cardul a fost în jur de 3,4 milioane de euro (17.006.190 lei).

Numărul tranzacțiilor realizate fizic cu cardul a fost și el considerabil mai mare în 2022, fiind înregistrate peste 190 de mii de plăți prin terminalele Global Payments, cu 40% mai multe decât anul trecut (136.127). Suma medie plătită cu cardul de Black Friday a fost în jur de 128 de lei.

Cele mai multe tranzacții s-au realizat în supermarket-uri și magazine alimentare, unde românii au cheltuit aproape 2 milioane de euro într-o singură zi (9.504.384 lei). Magazinele de bricolaj și materiale de construcții au fost următoarele în topul comercianților unde s-au făcut plăți cu cardul. Aici s-au cheltuit alți 800 de mii de euro (4.057.565 lei), aproape dublul sumei cheltuite anul trecut de Black Friday (+47%). În supermarket-uri și magazine de bricolaj plățile cu cardul au trecut prin POS sau GP tom, aplicația care transformă un smartphone într-un POS mobil.

Valoarea plăților online a înregistrat o creștere de 64% față de ediția anterioară de Black Friday, în timp ce numărul tranzacțiilor a înregistrat o creștere de doar 30%. Practic, acest lucru arată că românii au cheltuit online o sumă medie mai mare decât anul trecut, când aceasta era de 321 de lei, ajungând la 403 lei, de Black Friday 2022. Cele mai multe tranzacții s-au făcut în magazinele cu articole sportive, urmate de cele cu produse pentru animalele de companie. Valoarea tranzacțiilor online a fost foarte apropiată, românii cheltuind, în medie, 300 de lei pe articole sportive și 287 de lei pe produse pentru prietenii lor necuvântători.

Românii au câștigat încredere în instrumentele de plată digitale, realizând și tranzacții online cu valori foarte mari. Au cumpărat, de exemplu, haine în valoare de peste 8.000 de lei, un ceas de peste 5.000 de lei sau telefoane de peste 1.800 de lei.

Un studiu derulat de Cognition a relevat că atunci când vine vorba de plățile cu cardul, consumatorii români caută să achiziționeze produse de calitate ridicată (65%), urmate îndeaproape de produse care oferă recompense sau beneficii la achiziție, precum reduceri sau cadouri (43.3%), locul trei al preferinței (39%) fiind ocupat de produse pentru care simt că au beneficiat de un nivel ridicat de serviciu clienți, ca principal factor determinant al achiziției.

Curierul Național 29 noiembrie 2022
Distribuie articolul
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Articolul anterior Antony Blinken, în București: „Noi avem o alianță de neclintit, bazată pe valori comune pe care le vom apăra”
Articolul următor Următorul WannaCry și hacking cu drone: Advanced Persistent Threats în 2023
Lăsați un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Volodimir Zelenski: Situația pe front ”se complică” în fața trupelor ruse din ce în ce mai numeroase trimise de Moscova
Extern
Statele Unite au doborât în cele din urmă balonul chinez în largul coastelor de est. Beijingul ridică tonul
Extern
Din deciziile la summitul UE-Ucraina: Nu s-au făcut progrese mari în grăbirea aderării Ucrainei la UE, dar s-a căzut de acord asupra unor dosare
Extern Featured
Paco Rabanne a murit: Mesajul companiei care deține marca
Actualitate
National League: Echipa de hochei Servette Geneva, de neoprit
Sport

RSS Money Buzz!

  • Giganții tech au făcut primele raportări pentru T4 2022. Cum arată cifrele? 4 februarie 2023
  • Aproape jumătate dintre angajați lucrează exclusiv de la birou 4 februarie 2023
  • Piața industrială din România a stabilit un nou record istoric în 2022 4 februarie 2023

Trebuie să citești

Finanțe și Bănci

Plăți de peste 4,8 milioane de lei, pentru investiții realizate prin Programul ”Anghel Saligny”

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) a virat suma de 4.872.151,61 de lei, în vederea decontării facturilor pentru 5…

1 minute
Finanțe și Bănci

Românii stabiliți în Danemarca și în Germania au făcut cu 34% mai multe transferuri de bani în 2022

Românii stabiliți în Danemarca și Germania au făcut cu 34% mai multe transferuri de bani în 2022, în comparație cu…

3 minute
Finanțe și Bănci

Băncile resping fără motiv doar 4,5% din cererile trimise de consumatori către CSALB

2022 este cel mai eficient an în relația dintre consumatori, bănci și IFN-uri, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a…

9 minute
Finanțe și Bănci

Ministrul dezvoltării a semnat 780 de noi contracte, cu finanțare din PNRR, pentru reabilitarea clădirilor publice și infrastructura pentru transportul verde

Cseke Attila, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, a semnat 780 de noi contracte de finanțare, depuse prin componenta C10…

1 minute
Logo-Curierul-National-Icon Logo-Curierul-National-Icon-Blck
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Redacția

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

TEMATICE

  • Cultură și Educație
  • Eveniment
  • Opinii
  • Sănătate
  • Caricatură

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Ștergeți din lista de lectură

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?