Potrivit unei analize AirHelp, cea mai mare companie la nivel mondial specializată în drepturile pasagerilor, încă de la începutul anului, punctualitatea creează probleme pasagerilor, iar acest lucru devine vizibil din ce în ce mai mult.
Numărul zborurilor întârziate pe aeroporturile din România, în primul trimestru al anului 2019 , este cu aprox. 70% mai mare decât în 2015, în timp ce procentul este mai mare (aprox. 80%) în cazul zborurilor eligibile pentru compensații.
AirHelp a analizat evoluția zborurilor pe ultimii 5 ani, pe perioada Ianuarie-Martie. Potrivit rezultatelor analizei, în 2019, pasagerii a peste 210 zboruri sunt eligibili pentru compensații (cursele fie au fost anulate, fie au ajuns la destinație cu o întârziere mai mare de 3 ore, fără a avea situații de excepție precum condiții meteo nefavorabile, incidente cu drone sau păsări etc). Spre comparație, în 2015, doar 120 de zboruri au fost în această situație. În ceea ce privește numărul pasagerilor afectați, acesta depășește 20.300 în Q1 2019, aproape dublu față de Q1 2015 (10.600 pasageri).
De altfel, se poate constata că rata punctualității curselor a scăzut de la 78,5% la 71,7%, în perioada analizată.
O altă concluzie interesantă este că în 2019, pentru prima dată în ultimii 5 ani, cea mai aglomerată pe aeroporturi zi s-a mutat în luna Ianuarie (11 ianuarie 2019), față de final de Martie, așa cum a fost mereu.
”Anulările și întârzierile în Romînia au devenit mai frecvente în ultimii cinci ani. Pentru 2020 ne așteptăm ca numărul pasagerilor afectați să crească. Această situație e urmare a faptului, printre altele, că operatorii aerieni duc o luptă, la nivel international, pe vânzarea a cât mai multe locuri în avion. Spre exemplu, sunt companii aeriene care intră pe rute pe care nu le pot deservi din cauza flotei limitate și a personalului redus. Am observat în 2018 o creștere a grevelor personalului Navigant, lucru nu atât de des întâlnit în trecut”, spune Mara Koziarz, purtător de cuvânt al AirHelp.
Despre AirHelp
AirHelp este liderul mondial în obținerea de compensații, ajutând pasagerii să înțeleagă care sunt drepturile lor și să primească despăgubiri pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate. Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste 10 milioane de pasageri. AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țari, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 600 de angajați la nivel mondial.