Tik Tok a devenit o senzație la nivel global, fiind o platformă foarte populară și în România. Bineînțeles, la fel ca Facebook și Instagram, Tik Tok oferă marketerilor sau antreprenorilor oportunități de a-și promova produsele sau serviciile, fie prin postări sponsorizate, fie doar prin postări organice.
Deși poate părea că promovarea pe această platformă este potrivită doar pentru anumite industrii, cele precum fashion, frumusețe sau fitness, adevărul este cu totul altul. Folosită corect, platforma oferă oportunități de promovare pentru orice afacere, atât pentru cele B2B, cât și pentru cele B2C. Multe persoane au devenit foarte populare și în România promovând servicii din industria imobiliară sau concepte din psihologie, singura piedică ce poate sta în calea succesului fiind creativitatea.
Există numeroase tutoriale pe internet care te învață cum să începi să postezi pe Tik Tok sau ce strategii să abordezi pentru a avea succes, dar există și diferite agenții, iar o agenție de promovare pe Tik Tok oferă pe lângă alte servicii de marketing online și strategii pentru această platformă socială. Așadar, dacă nu consideri că te vei descurca pe cont propriu să îți promovezi afacerea pe această platformă, poți apela cu încredere la serviciile unei astfel de agenții, cum este și Limitless.ro.
Iată principalele industrii pentru care promovarea pe Tik Tok poate aduce rezultate rapide:
- Industria de travel
Agențiile de travel, lanțurile hoteliere, cabanele particulare etc., toate se pot promova pe Tik Tok. Oferind sfaturi de călătorie, evidențiind frumusețea diverselor locații, povestind experiențele altor călători, chiar postarea de testimoniale – ideile sunt numeroase pentru acest domeniu. Postările pot avea un reach foarte mare și o rată de engagement crescută, utilizatorii împărtășind cu alte persoane din cercul lor de prieteni aceste clipuri, în special atunci când se pregătește o călătorie.
- Industria de beauty
Brandurile de produse de îngrijire sau de make-up, persoanele care se ocupă de cosmetică, hairstyliștii, make-up artiștii etc., pot câștiga mai mulți clienți prin promovarea pe această platformă. Fiind o industrie cu un puternic impact vizual, clipurile sunt poate cea mai bună modalitate prin care se pot evidenția rezultatele obținute la un salon de înfrumusețare, folosind produsele unui brand etc. De asemenea, Tik Tok este o platformă perfectă pentru a posta diverse tutoriale despre cum se folosesc corect anumite produse, tehnici de aplicare sau doar pentru a oferi sfaturi care să ajute persoanele interesate de produsele și serviciile oferite să aibă o experiență mai plăcută.
- Industra de fashion
La fel ca industria de beauty, și industria de fashion este una cu un puternic caracter vizual. Fie că este vorba despre branduri de slow-fashion, designeri independenți, retaileri mici sau mari, afacerile din această industrie pot posta conținut cu noile colecții, sfaturi despre cum pot fi îmbrăcate diverse articole vestimentare, cum să fie asortate corect etc. Ideile sunt numeroase și pentru această industrie, tocmai din acest motiv, un calendar editorial nu poate să lipsească. Acesta te va ajuta să organizezi coerent ideile pe care le ai, să postezi în funcție de sezonalitate și de diversele oferte sau promoții planificate.
- Industria alimentară
Fie că este vorba de producători de produse lactate, produse de panificație sau chiar vinuri ori alte băuturi alcoolice, promovarea pe Tik Tok nu ar trebui să lipsească din mixul de marketing online. Pot fi postate videoclipuri scurte de tipul „behind the scenes”, pot fi oferite informații referitoare la consumul responsabil, rețete în care pot fi folosite produsele promovate etc. De asemenea, afacerile din această industrie pot colabora cu creatorii de conținut de pe Tik Tok, să le trimită acestora produse pentru a le promova prin propriile filmulețe etc.
- Industria de entertainment
Tik Tok este o platformă pe care oamenii intră în primul rând pentru entertainment. Astfel, ce altă industrie poate fi mai potrivită pentru a se promova aici dacă nu chiar industria de entertainment? Fiind o platformă propice pentru promovarea diverșilor artiști, atât vizuali, cât și interpreți, instrumentiști etc., dacă activezi în acest domeniu și încă nu ai început să postezi pe Tik Tok, nu mai aștepta!
- Industria de fitness
Concurența între antrenorii personali în marile orașe ale țării este foarte acerbă. Este nevoie de eforturi constante de promovare pentru a reuși să te evidențiezi printre celelalte persoane, iar conținutul de calitate de pe Tik Tok poate atrage numeroși clienți. Fie că oferi sesiuni unu la unu, fie că preferi online coachingul, oferă sfaturi utile, demonstrează cum se execută exercițiile, oferă sfaturi referitoare la antrenamentele reușite, dar nu uita să postezi și conținut ceva mai personal. Clipurile tip „a day in the life”, „what I eat in a day”, „come grocery shopping with me”, pot atrage numeroși utilizatori pe pagina ta! Poți citi aici mai multe despre trendurile din acest an.
- Industria tech
Prezentarea celor mai noi gadgeturi, a inovațiilor din domeniu, cum pot fi folosite diversele tehnologii, explicații despre cum funcționează, cum pot ajuta persoanele în viața de zi cu zi – numeroase idei pentru clipurile de pe Tik Tok sunt la îndemâna celor care activează în industria tech. Indiferent dacă este vorba despre magazinele care comercializează astfel de produse, de brandurile producătoare sau doar de persoane care vor să devină influenceri în această zonă, Tik Tok reprezintă o platformă spre care oricine din acest domeniu se poate îndrepta.
- Industria de gaming
Conținutul legat de jocurile video este popular deja atât pe Tik Tok, cât și pe alte platforme, precum YouTube sau platformele de live streaming. Promovarea unor noi jocuri, oferirea de sfaturi referitoare la strategiile de joc, evidențierea aspectelor care poate au fost trecute cu vederea de către jucători, prezentarea procesului creativ din spatele poveștii – toate reprezintă idei de clipuri pentru Tik Tok care vor fi urmărite cu interes de către pasionații de jocuri video.
Pe lângă aceste industrii, există și altele care se pot promova prin intermediul acestei platforme. Secretul este să te asiguri că ai adaptat conținutul și mesajele videoclipurilor pentru stilul și aspectul specific al postărilor de pe Tik Tok. Creativitatea și originalitatea sunt alte elemente care vor contribui la succesul promovării, iar dacă nu ai inspirație, există numeroase postări online care oferă diverse idei pe care le-ai putea aborda și tu. Atunci când vei reuși să formezi o conexiune între brand și audiența platformei, vei avea siguranța că strategiile de marketing aplicate au avut succes. La fel ca în cazul oricăror alte strategii de promovare, și când vine vorba de Tik Tok trebuie să stabilești o serie de obiective clare pe care îți dorești să le îndeplinești și să urmărești periodic performanța postărilor.