miercuri, 5 august, 2020
30 C
București

Jurnal de antreprenor. Un producător depinde de Italia

Cum se descurcă un antreprenor din Dolj, care are 70 de salariați, iar activitatea sa depinde, în foarte mare măsură, de furnizori și clienți din Italia. „Salariile trebuie plătite. Mie nu îmi place să stau cu mâna întinsă la stat!“, spune antreprenorul care produce încălțăminte la Segarcea, pentru un brand internațional, cu sediul în Italia.

Are 70 de salariați și activează în domeniul producției de încălțăminte. Cea mai mare parte a producției de încălțăminte realizată la Segarcea ajunge la un brand internațional cu sediul în Italia, Max Mara.

Fabrica de încălțăminte de la Segarcea, deținută de Liviu Budică, realizează și o marcă proprie de încălțăminte, L`Escarpe, pe care antreprenorul încearcă să o promoveze pe piața românească și dincolo de granițe. Fibalco Segarcea produce lunar peste 30.000 de perechi de încălțăminte.

Cea mai mare parte a materiei prime vine din Italia. Acum Italia este țara din Europa cea mai afectată de coronavirus și de carantină. Astfel că fluxurile de producție și transporturile sunt afectate. Ce face în astfel de condiții firma doljeană care se aprovizionează din Italia și apoi vinde producția preponderent în Italia?

„Dacă nu se termină carantina în șase săptămâni, intrăm în colaps“

Cu toate că situația din Italia este imprevizibilă, fabrica de încălțăminte de la Segarcea nu și-a oprit activitatea. Antreprenorul consideră că, atât cât poate să lucreze, fabrica va lucra. „Salariile trebuie plătite. Mie nu îmi place să stau cu mâna întinsă la stat. Unii oameni au înțeles situația, alții vor să stea acasă“, a explicat antreprenorul.

Marele avantaj al lui Liviu Budică este acela că s-a aprovizionat din timp cu materii prime, pe vremea când în Italia nu era situația dramatică, așa cum este acum. „Materia primă pe care o avem acum ne ajunge să funcționăm timp de șase săptămâni. Dacă nu se termină carantina în șase săptămâni, intrăm în colaps. Nu vom avea de unde să mai procurăm materie primă. Vom opri producția până situația își revine“, a spus Liviu Budică , pentru GdS.

A încercat să nu se bazeze pe un singur furnizor

El a mai menționat că, în ultimii ani, a făcut tot posibilul să nu depindă exclusiv de furnizorul din Italia. Problema dinainte de apariția crizei era aceea că firmele românești din domeniu nu mai rezistau în contextul clasic al lohn-ului de altădată. Antreprenorul a început să procure ambalajele de la alți furnizori, o parte din consumabile de la alții, astfel încât să nu se bazeze doar pe un singur furnizor extern. El consideră că este o gândire sănătoasă de business să nu fii expus pe un singur furnizor.

Decizia cel mai greu de implementat a fost aceea de a-și crea propria marcă de încălțăminte. În condițiile în care clienții italieni s-ar reorienta pe alte piețe, producătorul gândea că ar trebui să aibă marca lui proprie. Ideea a fost excelentă. Însă, „pentru a pătrunde pe o piață invadată de produse chinezești cu marca ta proprie este chinul de pe lume. Este foarte greu să faci un produs propriu cunoscut, în zilele noastre“, spunea în urmă cu ceva vreme antreprenorul de la Segarcea.

Producția brandului propriu în total producție de încălțăminte reprezintă un procent scăzut. De aceea, firma antreprenorului depinde în continuare de materia prima adusă din Italia. 

Ce se va schimba în economie, în opinia antreprenorului

Antreprenorul este de părere că totul se va schimbă în economie de acum înainte. Marea problemă ar fi că multe firme depind de importuri din China. De la materii prime importante, până la cel mai mic șurub. Această dependență ar fi pentru toate industriile. Inclusiv pentru industria auto din Europa.

„Ceea ce se întâmplă acum este o lecție pentru noi toți. Nu poți să depinzi numai de importuri. Va fi o întoarcere la producția internă, pe viitor. Pentru companiile românești în acest fel va fi schimbarea. Nu poți să produci cu materii din China. Și nu trebuie să depinzi de produse din China. Se vor reorganiza și reorienta foarte multe firme. Pe segmentul meu de activitate, firmele va trebui să aibă și furnizori români, dar și să vândă producția în România. Și nu doar în acest domeniu de activitate“a declarat, pentru GdS, Liviu Budică, de la Fibalco Segarcea.

GdS a scris zilele trecute ce opinie au câțiva oameni de afaceri despre intervenția statului în economie. Liviu Budică este de părere că statul nu trebuie să acorde prea multe ajutoare. Sprijinul statului pentru IMM-uri ar trebui să constea în a le cumpăra produsele.

„Și în alte domenii, statul trebuie să cumpere produse românești. Să nu mai aibă criteriul de selecție prețul cel mai mic. Cu acest criteriu, pot veni produse din China la preț de trei ori mai mici, dar de o calitate slabă. Statul trebuie să încurajeze producția autohtonă și producătorii români“, a spus antreprenorul doljean.

Statul să nu mai crească salariile bugetarilor

El este de părere că, după această criză, statul va înțelege că cei mai importanți din economie sunt angajații din mediul privat și firmele private. Fără firmele private, statul nu ar avea bani. „Poate că după această situație se va schimba ceva. Nu poți să ai bugetari cu salarii mai mari decât în mediul privat și pensii speciale uriașe. Și așa prăpastia între salariile de la stat și cele de la privat crescuse foarte mult, pentru că statul tot mărea salariile la bugetari“, a conchis antreprenorul.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

ULTIMA ORĂ

Vânzarea de carte, salvată de un fenomen gen Chippendales

Efectele pandemiei asupra vânzărilor de produse care nu sunt efectuate online au fost dintre cele mai diverse,...

A Portuguesa, o adaptare cinematografică de excepţie

Cinematografele rămân închise, un motiv în plus pentru a acorda atenţie proiecţiilor în aer liber şi site-urilor...

Apariţii editoriale: ”Semne alese”, la primul număr

Piața editorială românească s-a îmbogățit cu o nouă revistă literară online: „Semne alese”. Cu...