Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Lanț de supermarketuri amendat de ANPC cu peste 7 milioane de lei pentru nereguli constatate în toată țara
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Companii

Lanț de supermarketuri amendat de ANPC cu peste 7 milioane de lei pentru nereguli constatate în toată țara

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 20 februarie 2023
Distribuie
Foto: playtech.ro

De la începutul acestui an și până în prezent, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat – în cadrul unei tematici de control care prevede supravegherea modului în care marile lanțuri de retail, care activează în România, respectă legislația în vigoare, în domeniu – 307 acțiuni de verificare a supermarketurilor Lidl, la nivel national.

În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

– 481 amenzi contravenționale, în valoare de aproximativ 7,3 milioane de lei

– 133 avertismente

– oprirea definitivă de la comercializare a unor produse neconforme în valoare de peste 125.000 lei

– oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, în cazul a – 38 de unități situate în județele: Arad, Prahova, Caraș Severin, Hunedoara, Neamț, Iași, Constanța, Olt, Dolj, Brașov, Alba, Mureș, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistrița Năsăud, Ilfov și municipiul București

– propunerea încetării practicilor comerciale incorecte, în cazul a 66 de unități

închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru un magazin din municipiul Bacău.

” Nu știu cum funcționează această rețea în celelalte țări. Speram ca măcar în România să fie un exemplu pentru toți ceilalți, dar mai ales pentru noi.
De asemenea nu știu dacă, în țara de origine a acestui operator economic se mănâncă legume și fructe mucegăite sau prețurile de la raft nu se potrivesc cu cele de la casă.
Mă întreb și dacă, după venirea unei autorități în control și aplicarea unor sancțiuni, lucrurile sunt tratate cu aceeași superficialitate și dezinteres.
Noi ne luaserăm pixuri să învățăm ce trebuie să facem, dar a trebuit să scriem cu ele în procese verbale de sancțiune” – Horia Constantinescu, președinte ANPC.

Dintre cele mai importante abateri de la legislația în vigoare, constatate de comisarii ANPC, menționăm:

– comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită

depozitare a unor produse de panificație neambalate, în lazi cu praf și impurități,

- Publicitate -

– folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheață în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare și de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte

– utilizarea unor rafturi de expunere și a unor tăvi deteriorate sau neigienizate

folosirea unor cuptoare neigienizate

– comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul și data limită de consum

– comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice

– comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai și zone încolțite

– lipsa de la raft a prețurilor produselor

– nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa de la raft a produsului de referință, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack,

– nespecificarea perioadei în care se desfășura promoția etc.)

– neconcordanțe între prețul produselor de la raft și cel de la casa de marcat

existența unor condiții de depozitare necorespunzătoare, cu curățenie deficitară

– lipsa menționării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine

– lipsa menționării țării de proveniență a unora dintre produsele

– nerespectarea temperaturii de depozitare indicate de producător a produselor

– comercializarea unor produse electrice cu certificate de garanție incomplete

– lipsa declarațiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română

– lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse

– lipsa menționării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului

– comercializarea unor produse cu fibre textile cu risc de inhalare pentru copiii aflați în limita de vârstă indicate de producători

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Cooperare prin intermediul filmelor
Articolul următor Europa de Nord este în topul cererii turiștilor români
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

CM Hochei: Marea finală se va disputa între Statele Unite și Elveția. Suedia, eliminată
Sport
25 mai 1856, „fila de aur” a Unirii Principatelor Române
Cultură și Educație
Se poate evita creșterea de impozite și taxe?
Economie Featured Opinii

RSS Știri Fotbal

  • VIDEO | Ce salarii au sportivii de la secția de fotbal a Stelei
  • Reșițenii strică sărbătoarea Stelei, dar roș-albaștrii termină pe loc de Superliga
  • CFR Cluj, regina Cupei! Victorie cu 3-2 într-o finală dramatică cu Hermannstadt
  • Steaua urcă pe primul loc în Liga 2! Roș-albaștrii au trecut lejer de Metaloglobus
  • Farul câștigă la limită și o trimite pe Gloria Buzău înapoi în liga secundă!

Citește și

Companii

Huawei ocupă locul 5 în lume după numărul de brevete obținute

2 minute
Companii

SIGNAL IDUNA a primit acordul formal din partea grupului german de a dezvolta planul de afaceri cu scopul de a analiza oportunitatea de a intra pe piața RCA în anul 2025

3 minute
Companii

Clienții evoMAG își pot asigura online bunurile împotriva avariilor și furtului printr-o soluție dezvoltată de Allianz-Țiriac și Marsh România

4 minute
Companii

Webhelp, recunoscut drept lider global în experiența clienților de către Everest Grup, pentru a treia oară consectiv

5 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?