Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Lecții on-line: 62% din gospodăriile de la sate nu au conexiune la internet
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Cultură și Educație

Lecții on-line: 62% din gospodăriile de la sate nu au conexiune la internet

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 27 aprilie 2020
Distribuie
copii-scoala-tablete
Sursa foto: Meseria de parinte

Organizația non-guvernamentală World Vision atrage atenția asupra faptului că, în contextul actual, digitalizarea educației a adâncit discrepanțele între elevii de la orașe și cei de la sate. Reprezentanții organizației susţin că datele unui studiu realizat în 2018 arată că 62% din gospodăriile din mediul rural nu au conexiune la internet și 58% nu au nici măcar un calculator.

Lecțiile în format digital sunt inaccesibile pentru mulți dintre elevii din mediul rural din cauza sărăciei. În plus, atât o parte a părinților, cât și a cadrelor didactice resping această formă de educație, care a fost reglementată prin ordin de ministru. Reprezentanții organizației World Vision spun că în acest context se încalcă dreptul la educație al copiilor din comunitățile dezavantajate.

„Atragem atenția că prevederile ordinului încalcă dreptul la educație al tuturor copiilor și dezavantajează comunitățile vulnerabile, cu precădere pe cele aflate în mediul rural. Cifrele arată clar că decalajul dintre școlile de la sat și cele de oraș rămâne unul profund. Sărăcia și excluziunea socială sunt de două ori mai mari la sate față de orașe. Echipamentele digitale existente sunt insuficiente în școli, iar România ocupă unul dintre ultimele locuri ale clasamentului european în ceea ce privește digitalizarea”, se arată într-un comunicat al organizației World Vision. Un studiu realizat în urmă cu doi ani arată că în peste 60% din gospodării nu au acces la internet.

„Majoritatea părinților, precum și a profesorilor, încă manifestă mai degrabă o atitudine de respingere a utilizării tehnologiei la clasă și la teme. Conform datelor din Raportul de bunăstare a copilului din mediul rural (2018), 62% dintre gospodăriile de la sat nu aveau conexiune la internet, iar 58%, nu aveau nici computer, nici laptop. 96% dintre respondenți afirmau că au telefon mobil, însă nu este neapărat vorba despre smartphone-uri“, susțin reprezentanții organizației World Vision.

Gradul de sărăcie de la sate a crescut în pandemie

În plus, reprezentanții organizației mai spun că în această perioadă a pandemiei gradul de sărăcie a crescut mai ales la sate.

„Mai mult de atât, în această perioadă a pandemiei de coronavirus, situația familiilor de la sat, mai ales a celor din comunitățile izolate, este disperată, iar părinții abia pot asigura nevoile primare și niște condiții minime de trai. Cu atât mai puțin ar putea purta tot ei responsabilitatea educației digitale a copiilor lor“, se mai arată în comunicatul emis de World Vision pe tema educației digitalizate. Reprezentanţii organizației cer un plan de soluții care să poată facilita accesul la educație pentru toți elevii și susțin că digitalizarea trebuie să se facă în afara pandemiei, prin consultare publică.

Ce probleme întâmpină profesorii din Dolj

Și cadrele didactice din Dolj subliniază prin discuții pe rețelele de socializare că predarea on-line i-a găsit nepregătiți și pe elevi, și pe profesori.

„Predarea on-line ne-a găsit cam nepregătiți din punct de vedere tehnologic atât pe noi, profesorii, cât și pe elevi, tocmai prin lipsa de ambele părți a mijloacelor de învățământ moderne: telefon inteligent, tabletă, laptop, imprimantă, conexiune internet etc. Iar la mine, ca profesor, aș adăuga lipsa unor cursuri de formare pentru predarea-învățarea-evaluarea în sistem on-line. În aceste momente, coșmarul se dublează: lupta devine dublă – virusul pe de o parte, lipsa unor mijloace de învățământ moderne, pe de altă parte“, scrie un cadru didactic care predă la o școală specială din Craiova.

Alte cadre didactice spun că de multe ori se blochează conexiunea la internet.

„Se blochează conexiunea și nu toți copiii au device-uri corespunzătoare. Să faci lecția cu telefonul în față este dăunător pentru vedere“, scrie un alt cadru didactic. Un alt profesor susține că prin această activitate on-line nu ar trebui să se predea cunoștințe noi.

„Părerea mea, predarea on-line este o activitate de criză, care să asigure un anumit suport pentru cunoștințe deja însușite. A se dori ca ea sa fie alternativă predării live, este o inepție. Sunt copii care nu reușesc să înțeleagă explicațiile nici în interacțiunea directă, cum să o facă în on-line, cu semnal prost, imagine proastă și lipsa interacțiunii simbiotice și afective din sala de clasă?“, mai scrie un alt profesor.
Cu toate acestea lecțiile on-line vor continua până când se vor relua cursurile la clasă.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Sfaturi și recomandări SEO și marketing digital în perioada COVID-19 Sfaturi și recomandări pentru SEO și marketing digital pe perioada pandemiei de coronavirus
Articolul următor „Școala altfel”, adică bine pregătită
Un comentariu
  • avatar spune:
    27 aprilie 2020 la 14:50

    In plus mai la sate mai este si problema wc-ului din fundul gradinii :risti sa pierzi 20 min de lectie cat mergi la „defecat”

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Gică Petrescu – amintirea unui trubadur modern
Cultură și Educație
Forțele Aeriene, onorate de Ziua Aviației. Nicușor Dan: „Este un moment potrivit să ne manifestăm respectul și recunoștința față de întregul personal militar și civil din cadrul Forțelor Aeriene”
Actualitate
Protest tensionat în Piaţa Victoriei: îmbrânceli cu jandarmii, cartofi aduşi în dubă şi un bărbat prins cu cuţit
Actualitate

RSS Știri Fotbal

  • Dispare încă un club de fotbal! De vină, mediul toxic promovat de FRF
  • PENIBIL! FC FCSB se face de râs și este prima echipă românească învinsă vreodată de Andorra
  • Thriller la Miercurea Ciuc: Csíkszereda – Dinamo 2‑2 în prima etapă a Superligii
  • CFR Cluj începe cu emoții: victorie chinuită în prelungiri cu Unirea Slobozia
  • Start în trombă pentru „Șepcile Roșii”: 4-1 în deplasare cu Metaloglobus

Citește și

Cultură și Educație

Logiscool aduce roboți software Tailent în echipă și se pregătește să integreze RPA și în procesul de educație

4 minute
Cultură și Educație

In memoriam Mircea Manolescu: de la poezia satirică la roman

11 minute
Cultură și Educație

Un pas înainte pentru Cultural Management Academy

2 minute
Cultură și Educație

Anagramele – o alchimie a înţelepciunii

9 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?