Cândva se spunea că suntem în secolul vitezei.
Azi suntem în perioada schimbărilor tehnologice, în evoluția rapidă a roboticii, a internetului la viteze mari.
Este uimitor cât de performante au ajuns telefoanele în ziua de azi, sau androizii din ziua de azi. Capacitatea lor de a prelucra date, de a face corelații, de a învăţa și a evolua este uimitoare…
Și cum una dintre problemele actuale ale omenirii pe glob este poluarea, de ce să nu trebuiască luate urgent măsuri pentru introducerea mașinilor electrice?
Depinde de cercetători, de fabricanți, pentru ca acest lucru să devină realitate.
Problema pe care trebuie să se concentreze este alimentarea acestor mașini, bateriile pe care le folosesc. Nu cred că în țări mai puțin dezvoltate vor fi vreodată suficiente stații de încărcare, iar soluția alimentării de la prizele sistemului național de electricitate nu este viabilă, pentru că șansele ca acestea să cedeze sunt maxime. Și așa lumea folosește foarte multe aparate electrocasnice.
De aceea soluția cea mai bună este realizarea unor baterii electrice cu durată lungă de viață.
Mulți își pun problema prețului ridicat al mașinilor electrice.
Este o problemă, dar să nu uităm că dacă dorim un aer mai respirabil trebuie redusă poluarea.
În ziua de azi poți să îți cumperi o mașină second hand cu 1599 – 2000 euro, adică oricine poate avea o mașină, fără a lua în calcul sănătatea proprie sau a celor din jur. Ca să nu mai vorbim despre aglomerația din trafic și locurile de parcare.
În anul 2030, Uniunea Europeană își propune să aibă în circulație pe șoselele sale 30 milioane de mașini electrice cu zero emisii, reducerea consumului de combustibili fosili din țările membre și implicit a poluării mediului înconjurător.
Pentru realizarea acestui obiectiv se estimează că Europa va avea nevoie de trei milioane de puncte publice de reîncărcare şi 1.000 de staţii de alimentare cu hidrogen.
Obiectivul Uniunii Europene este acela ca până în anul 2050 să se atingă nivel zero al emisiilor de gaze cu efect de seră.
Analiza T&E arată că pentru finanţarea acestei tranziţii e nevoie de 20 de miliarde de euro în următorii 11 ani, aproximativ 1,8 miliarde de euro/an, ceea ce reprezintă doar 3% din cât cheltuieşte Uniunea Europeană în prezent pentru infrastructura drumurilor.
Cele 185.000 de puncte de încărcare actuale sunt suficiente pentru numărul maşinilor electrice existente în prezent, dar insuficiente pentru a ţine pasul cu piaţa în continuă creştere.
Producătorii auto au investit miliarde de dolari în modelele de mașini electrice.
Dar prețul rămâne în continuare ridicat și destul de greu accesibil pentru piață.
Pe măsură ce costurile vor scădea, cererea pe piață a mașinilor electrice va crește, asta în paralel și cu acordarea de vouchere de către stat în cadrul diferitelor programe de reînnoire a parcului auto de mașini.
În prezent, în România mașinile electrice nu sunt mai ieftine de 20.000 de euro.
Nu oricine își permite. Dar să fim puțin pragmatici, ori reducem poluarea în marile orașe, ca de exemplu Bucureștiul, ori ne jucăm cu sănătatea noastră.
Există și transport în comun, de care mulți au uitat.
Viitorul depinde de noi. Să sperăm că vom lua cele mai bune decizii.
Va c….i pe voi cu masinile poluante, roboti, poluare, AI si le comparati cu oamenii prin toata mass-media? Sunteti atat de imbecili ca nu va mai suport!