Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Mastercard simplifică istoricul tranzacțiilor online
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Finanțe și Bănci

Mastercard simplifică istoricul tranzacțiilor online

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 3 februarie 2021
Distribuie
foto Pixabay

Mastercard lansează o nouă soluție de banking digital, care le oferă posesorilor de card mai multe detalii despre achizițiile lor. Furnizată de Ethoca, companie deținută de Mastercard, noul produs va îmbunătăți experiența digitală a consumatorilor, oferind detalii suplimentare despre tranzacții, precum numele comerciantului, sigla acestuia și locul în care a avut loc achiziția. Astfel, pentru a crește vizibilitatea brandului și a reduce nivelul de confuzie în cazul tranzacțiilor neidentificate care duc la solicitări nejustificate pentru rambursarea banilor, comercianţii sunt invitaţi să îşi încarce logo-urile în sistem. În plus, Mastercard lucrează îndeaproape cu emitenții pentru introducerea unui nou standard la nivel de industrie, astfel încât, începând de la finalul anului 2022, canalele bancare digitale să includă informații complete ale tranzacțiilor.

Conform unui studiu recent, majoritatea consumatorilor români au raportat dificultăți în identificarea anumitor tranzacții prin intermediul canalelor bancare digitale. Anxietatea legată de potențialele fraude a determinat mai mulți consumatori să depună cereri de rambursare a fondurilor, care puteau fi evitate.

Cu toții ne-am confruntat cu situația în care nu am putut identifica imediat anumite tranzacții aflate pe extrasul de cont. De exemplu, numele comerciantului poate fi irecognoscibil sau numele procesorului de plăți poate fi afișat în locul numelui comerciantului. Noul studiu Mastercard arată că aceasta este o problemă comună care generează emoții negative pentru mulți români care utilizează servicii bancare digitale. Până la 57% dintre respondenți declară că li se întâmplă uneori să nu poată recunoaște achizițiile afișate în istoricul tranzacțiilor, în timp ce pentru aproape unul din cinci acest lucru se întâmplă des sau foarte des. Această situație îi face pe consumatori să se simtă anxioși (47%), iritați (32%), confuzi (6%) și neajutorați (8%).

Cea mai comună reacție din partea românilor care nu pot identifica o tranzacție este să sune imediat banca (50%) sau, mai rar, comerciantul (3%). 43% dintre români admit că aleg să contacteze banca deși, după o anumită perioadă, și-ar putea aminti detalii despre tranzacțiile neidentificate inițial.

Reclamațiile pot fi evitate

În 87% dintre cazuri, apelurile către băncile posesorilor de carduri conduc, de obicei, la depunerea unei reclamații, sub forma unei cereri de rambursare a fondurilor. Cu toate acestea, multe dintre reclamații se dovedesc a fi nejustificate. Până la 4 din 10 dintre consumatori fie descoperă că au uitat de achiziție (30%), fie află că a fost vorba de o tranzacție realizată de un alt membru al familiei (10%). Totuși, odată ce o cerere de rambursare a fost depusă, aceasta trebuie să fie soluționată sau închisă de către emitent – ceea ce generează costuri operaționale, legate de timpul petrecut pentru contactarea titularului cardului, verificarea tranzacției și procesarea cazului clientului, și presupune, în medie, o durată de până la 2 săptămâni.

Respondenții studiului comandat de Mastercard confirmă că își doresc să vadă detalii suplimentare despre cumpărăturile realizate cu cardul, în istoricul tranzacțiilor, pentru a putea identifica achizițiile mai ușor și mai rapid. În opinia românilor, cele mai utile detalii ar fi denumirea comerciantului (66%), sigla acestuia (29%) și locația în care a fost efectuată achiziția (45%). Un istoric mai complex al tranzacțiilor efectuate cu cardul ar sprijini consumatorii în identificarea rapidă a comerciantului (44%) și a achiziției (49%), și, mai ales, oferă deținătorilor de carduri sentimentul de încredere și de control asupra tranzacțiilor (40%).

Comercianții, invitați să-și încarce logo-urile

Noua soluție dezvoltată de Mastercard va contribui la creșterea gradului de satisfacție a consumatorilor și va îmbunătăți semnificativ experiența utilizatorilor, limitând, în același timp, frecvența cererilor de rambursare adresate emitenților și comercianților. Vizitând site-ul logo.ethoca.com și completând formularul aferent, comercianții își pot încărca logo-ul cu ușurință pentru a fi afișat pe canalele de banking digital, atât online, cât și mobile, fără niciun cost. Odată pregătite, logo-urile acestora vor fi asociate tranzacțiilor corespondente, în cadrul aplicațiilor de banking digital, adăugând astfel indicii vizuale clare, care îi vor ajuta pe deținătorii de card să identifice rapid achizițiile autorizate. În ceea ce privește comercianții, această funcționalitate reprezintă atât o oportunitate de reducere a numărului de cereri de rambursare a fondurilor, care sunt costisitoare și consumatoare de timp, cât și de a-și crește vizibilitatea.

„Ne-am angajat să colaborăm cu emitenții și comercianții pentru a face din această funcționalitate un standard pentru utilizatorii de servicii bancare digitale până la finalul anului 2022. Credem că o transparență mai mare a tranzacțiilor îmbunătățește semnificativ experiența celor care utilizează canalele de servicii bancare digitale și le oferă consumatorilor un confort psihic și un sentiment de control asupra cheltuielilor. Din perspectiva emitenților, soluția crește gradul de interacțiune dintre deținătorii de carduri și canalele digitale ale băncii, iar în cazul comercianților, aceștia vor obține mai multă vizibilitate pentru brandul lor. De asemenea, atât băncile, cât și comercianții vor beneficia de un volum mai mic de apeluri și reclamații din partea consumatorilor”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.

Noua soluție dezvoltată de Mastercard și Ethoca este deosebit de relevantă în era digitală, în care popularitatea serviciilor bancare online și mobile crește la o rată fără precedent. În prezent, aceste aplicații reprezintă principalele canale de comunicare pentru clienții băncilor, 49% dintre români folosind servicii bancare digitale mai mult de o dată pe săptămână și 24% cel puțin o dată pe zi, conform studiului. Printre caracteristicile care îi determină pe respondenți să utilizeze canale bancare digitale se numără timpul economisit (66%), posibilitatea de a accesa aceste canale de oriunde și oricând (63%), un control mai bun asupra tranzacțiilor de cumpărături (53%), precum și simplitatea și conveniența acestor instrumente pentru gestionarea finanțelor (44%). Avansul digital (65%) este, de asemenea, unul dintre primele 3 criterii în alegerea unei bănci, alături de credibilitatea acesteia (66%) și de beneficiile financiare asociate ofertei sale (58%).

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Sebastiaan Lemmens este noul General Manager al companiei OLX România
Articolul următor Beneficii record din negocierile consumatori-bănci, în cadrul CSALB
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Conflictul Iran-Israel escaladează: Atacuri reciproce, zeci de morți și sute de răniți
Extern
Trump: Iranul va aduce puterea americană ”la niveluri nemaivăzute până acum” dacă atacă SUA
Extern
Parada militară a lui Trump marchează cea de-a 250-a aniversare a Armatei la Washington DC
Extern

RSS Știri Fotbal

  • Prea mici pentru Austria! Fără voință, naționala s-a făcut de râs la Viena
  • Steaua București deține tot palmaresul! Fotbal Club FCSB nu are istorie!
  • Metaloglobus face istorie: Promovare dramatică în Superliga după un retur eroic cu Poli Iași!
  • VIDEO | Ce salarii au sportivii de la secția de fotbal a Stelei
  • Reșițenii strică sărbătoarea Stelei, dar roș-albaștrii termină pe loc de Superliga

Citește și

patria bank
Finanțe și Bănci

342 milioane de lei credite acordate în primul semestru de Patria Bank

3 minute
Economie

Cardurile asigură sistemul de plăți și împrumuturi dintre consumatori și bănci

12 minute
euro
Finanțe și Bănci

A început RĂZBOIUL pe cursul valutar

4 minute
Finanțe și Bănci

Fortech Investments anunță investiții semnificative în 2023 și rămâne fond privat cu capital 100% românesc

4 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?