Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Media crescută a vârstei șoferilor poate accentua criza transporturilor și a lanțurilor de aprovizionare
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Transporturi

Media crescută a vârstei șoferilor poate accentua criza transporturilor și a lanțurilor de aprovizionare

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 23 martie 2022
Distribuie
Foto: Pexels, uhgo

Analiză WSA Group

Liderul în recrutarea forței de muncă în domeniu transporturilor din România, WSA Group, raportează o vârstă medie a șoferilor angajați prin intermediul companiei, în ultimul an, de 44 de ani. În același timp, peste 65% din numărul șoferilor angajați de WSA Group au peste 40 de ani, 24% au între 30-40 de ani și doar 12% au sub 30 de ani. Numai în 2021, compania a angajat peste 600 de persoane, dintre care aproximativ 93% sunt bărbați și 7% femei.

Riscurile și dificultățile ocupației de șofer de camion fac ca resursa umană în domeniu să fie din ce în ce îmbătrânită, iar recrutarea de forță de muncă tânără să fie tot mai dificilă. Media de vârstă a șoferilor de camion în Uniunea Europeană este de 58 de ani.

„Recrutarea forței de muncă pentru domeniul transporturilor nu a fost niciodată simplă, însă noi ne adaptăm în permanență metodele de recrutare și comunicare cu șoferii și companiile de transport angajatoare. Căutăm să sprijinim șoferii continuu, prin asistență constantă, tocmai pentru a face din activitatea lor o experiență potrivită atât pentru ei, cât și pentru firmele contractoare. Am observat cât de importantă este chimia dintre angajați și angajatori, motiv pentru care serviciile noastre au evoluat, iar în acest moment oferim atât consultanță, cât și consilere juridică și asistență pentru angajați și angajatori. Suntem conștienți că meseria de șofer este una dificilă, de aceea suntem mereu în contact cu șoferii și folosim orice metodă prin care putem să ajungem la aceștia, adică în „cabina” camionului ce se poate afla oriunde în Europa”, a declarat Alexandru Cioc, co-fondator și Director de Operațiuni al companiei WSA Group.

Alexandru Cioc

Aceeași analiză a WSA Group notează faptul că peste 55% dintre șoferii angajați de companie își păstrează locul de muncă la același angajator peste 2 ani, 30% între 1 și 2 ani și doar 15% rămân sub 1 an. Astfel șoferii români se remarcă prin consecvență și stabilitate la locul de muncă.

Când vine vorba de recrutarea șoferilor de camion, companiile alternează soluțiile clasice, precum platformele de recrutare, sau website-urile de anunțuri, cu cele de adresare directă către șoferi, prin Social Media sau WhatsApp.

În medie, salariul unui șofer român la un angajator din afara țării este de peste 2.200 de euro, în timp ce în România salariile nu depășesc 1.800 de euro. Principalele destinații ale șoferilor de camion din România sunt job-urile în afara țării, unde aceștia pot beneficia de condiții de lucru mai bune, camioane mai noi și salarii mai mari.

Țările preferate de șoferii români sunt Italia și Spania, în principal datorită comunităților mari de români din aceste țări și a limbii de conversație apropiată de limba română, multe dintre firmele de transport din aceste state având dispeceri vorbitori de română. Germania, Franța, Olanda, Belgia și țările nordice completează lista.

Cele mai comune beneficii pe care le caută șoferii români de camion sunt salariile și condițiile de muncă – baza materială a companiilor de transport, camioane mai noi, sau infrastructura rutieră din statele în care urmează să își desfășoare activitatea.

Peste 73% din mărfurile transportate în Europa sunt efectuate pe cale rutieră, ceea ce face din acest sector coloana vertebrală a transporturilor de mărfuri de pe continent. Conflictul din Ucraina își pune o puternică amprentă asupra lanțurilor de aprovizionare, transportul rutier fiind nevoit să preia din volumele de transport care nu mai pot fi asigurate pe cale maritimă sau aeriană. Aceasta în condițiile în care sectorul de transporturi rutiere se confruntă deja cu o criză a forței de muncă.

WSA Group este o agenție specializată în recrutare personal înființată în 2012, situată în Brașov, și autorizată ca agent de muncă temporară de către Ministerul Muncii din România. Principalul domeniu de activitate al companiei este recrutarea șoferilor pentru companiile de transport din țări precum Italia, Spania, Slovenia sau Franța. În cei 10 ani de activitate, WSA Group a facilitat angajarea a peste 10,000 de persoane. Anul acesta, compania a trecut printr-un proces de rebranding, prin care marchează evoluția WSA Group și ambițiile și determinarea companiei de a construi cariere de succes și parteneriate puternice.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Nooka Space continuă planul de dezvoltare în România
Articolul următor Piața de factoring a atins 6 miliarde de euro în 2021
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Ilie Bolojan cere verificări urgente în sistemul de justiție după dezvăluirile Recorder: „Lucrurile par grave”
Politic
Antifrauda ANAF, măsuri dure în transportul alternativ ilegal: Amenzi de 3,1 milioane lei și  peste 12.000 de autoturisme suspendate
Featured Fiscalitate
Raportul despre utilizarea Copilot Microsoft, în 2025 – o cale către interacțiunea om-AI
IT

RSS Știri Financiare

  • Cât plătesc anual pentru spațiile de birouri cele mai mari companii din România
  • Flip.ro a plătit peste 100 milioane de euro vânzătorilor de dispozitive
  • Compania spaniolă de insurtech Heymondo intră pe piața locală
  • Investiții de 3 milioane de euro pentru City Grill pe parcursul anului 2025

Citește și

Transporturi

Costurile transporturilor maritime au crescut în ultimul an cu până la 82%

6 minute
Transporturi

Cea mai lungă călătorie cu o trotinetă Bolt în România a fost de 42 km

2 minute
Transporturi

Electroputere VFU Pașcani, parte a GRAMPET Group, câștigă pentru a treia oară în fața STB, în procedura de atribuire a contractului de tramvaie pentru București

6 minute
tren
Transporturi

CFR a lansat licitația pentru modernizarea București Nord – Giurgiu

2 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?