Când vine vorba despre turism, călătorii și industria ospitalității, hotelurile sunt elemente extrem de importante. Acestea oferă, pe lângă cazare, facilități și servicii diverse, încercând să atragă cât mai mulți turiști și să facă față chiar și celor mai înalte exigențe.
Locuri de cazare se pot găsi și prin Airbnb, popularitatea acestei variante fiind în creștere. Totuși, Airbnb nu va putea oferi niciodată cazare Poiana Brașov sau în altă stațiune montană sau de pe litoral, la nivelul unui hotel. Hai să vedem care sunt avantajele și dezavantajele celor două modele de afacere.
Costuri de operare și tarife
Industria hotelieră are la bază o economie eficientă prin care se urmărește menținerea unui raport constant între costuri și venituri. Acesta este motivul pentru care reduc prețurile camerelor în extrasezon și îl cresc cât se poate de mult în sezonul de vârf. Cu cât hotelul este mai mare și mai luxos, cu atât costurile de operare sunt mai mari. Totodată, facilități precum SPA, piscină sau mic dejun inclus în preț sunt instrumente pentru a crește tarifele, fără ca prețul camerei să pară prea mare.
Airbnb este o platformă care intermediază rezervările la cazare, percepând un procent din acestea. Nu are costuri de operare și depinde în totalitate de cei care doresc să obțină venituri suplimentare oferind spre închiriere o cameră, un apartament sau o casă. Deși este un jucător important în industria ospitalității, Airbnb este doar un intermediar.
Cerere vs ofertă
O altă diferență majoră între industria hotelieră și Airbnb este modul în care abordează cererea și oferta. Hotelurile își bazează activitatea pe validarea cererii înainte de a veni cu oferta. Acest lucru înseamnă că vor fi plasate în locații turistice atractive pentru turiști, aspect care le va asigura rentabilitatea. Pe de altă parte, Airbnb permite oricui să își posteze proprietatea, chiar dacă nu există cerere pentru zona respectivă.
Sunt modele de afaceri diferite
Hotelurile și Airbnb au la bază modele diferite de afaceri. Hotelurile oferă cazare și servicii în schimbul unei plăți, în vreme ce Airbnb este un intermediar între clienți și cei care oferă spre închiriere camere, case sau apartamente. Hotelurile sunt cu mult mai atrăgătoare pentru cei cărora le plac serviciile și facilitățile de top și care sunt deja cunoscute pentru calitate. Airbnb este preferată de cei care nu au foarte multe așteptări în ceea ce privește condițiile oferite.
Prin urmare, hotelurile și Airbnb sunt modele de afacere diferite, fiecare având propriile avantaje și dezavantaje. Hotelurile, pe lângă costurile fixe de operare și calculul tarifelor în funcție de diverse variabile care le fac rentabile, pot oferi facilități și servicii atractive. Airbnb este un intermediar care oferă turiștilor experiențe autentice locale, facilitând închirierea unei camere într-o locuința.
Hotelurile se modernizează periodic pentru a putea oferi oaspeților servicii și experiențe de top, adaptându-se constant cererii, motiv pentru care există de sute de ani. Airbnb este o alternativă atractivă pentru călătorii care caută cazare la prețuri accesibile și nu au pretenții foarte mari în ceea ce privește condițiile și serviciile de care beneficiază.