Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: O nouă taxă specială în zonele turistice
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Turism

O nouă taxă specială în zonele turistice

Ramona Olaru
Autor Ramona Olaru
Publicat 11 septembrie 2018
Distribuie
Sursa foto: Fiveprime

De când a dispărut taxa hotelieră din legislația fiscală, unele primării au introdus o taxă specială ce trebuie plătită de deținătorii unităților de cazare, de cei care au baruri, restaurante și chiar mijloace de transport folosite în scop turistic, pentru a aduce bani la bugetele locale. Hotelierii din Călimănești, de exemplu, nu se înghesuie să achite taxa specială către primărie.

După ce legiuitorii au abrogat din 2015 prevederile din Codul fiscal privind perceperea de taxe hoteliere și de spectacole de către primării, unele unități administrativ teritoriale aflate în zone turistice au rebotezat taxele hoteliere, îmbrăcându-le în alte forme.

Primăria orașului Călimănești a introdus în 2017 o taxă specială pentru promovarea stațiunii turistice.

Inițial, fiecare unitate de cazare din Călimănești și fiecare unitate de alimentație publică trebuia să achite o sumă fixă pe an pe întregul hotel, pensiune, bar sau restaurant. Toți operatorii economici și persoanele fizice care obțin bani din turism în acea zonă din județul Vâlcea trebuie să cotizeze la primărie cu o sumă de bani diferențiată pe fiecare tip de activitate.

Pentru 2018, Consiliul Local Călimănești a revenit și a adoptat o hotărâre prin care taxa specială pentru promovarea stațiunii a fost stabilită într-un cuantum care se aplică în funcție de numărul de camere de cazare. Cele mai multe hoteluri și pensiuni plătesc 90 de lei pe camera de cazare pe an. Spre exemplu, un hotel cu 200 de camere datorează anual primăriei 18.000 de lei doar sub forma acestei taxe speciale.

Cluburile și discotecile fără unități de alimentație publică trebuie să achite 1.000 de lei pe an către municipalitate sub forma acelei taxe speciale introduse anul trecut, iar dacă există și unități de alimentație publică, atunci taxa crește la 1.500 de lei pe an. Și pentru comerțul ambulant în zonele turistice se percepe o taxă specială de promovare a stațiunii de 50 de lei pe an, iar pentru transport în scop turistic (microbuze, trenulețe, ambarcațiuni), taxa este de 500 de lei pe an.

Deși a trecut sezonul estival, când au avut cele mai mari încasări, hotelierii nu se înghesuie să achite către primărie respectiva taxă specială. Astfel că, la data de 31 august 2018, conform datelor de la Primăria Călimănești, se încasaseră 153.939 de lei, reprezentând 68,64% din total. În același timp, zilele trecute primăria ne-a comunicat că mai avea de încasat din urmă debite de 224.283 de lei de la hotelierii și deținătorii de restaurante din stațiune, aferente perioadei 1.01.2018 – 3.09.2018.

La ce folosește taxa specială

Primăria a introdus respectiva taxă specială pentru a colecta mai mulți bani la bugetul local. În expunerea de motive ce însoțește proiectul de hotărâre de consiliu prin care se instituia taxa specială pentru promovarea stațiunii, autoritatea publică explica la ce urma să fie utilizată noua taxă: „În vederea finanţării proiectelor aflate în derulare, dar şi pentru ca resursele bugetului local să satisfacă într-o proporţie cât mai mare nevoile actuale de dezvoltare ale oraşului Călimăneşti, este necesară menţinerea surselor actuale ale bugetului local, atragerea de noi surse extrabugetare, precum şi valorificarea judicioasă a patrimoniului unității administrativ teritoriale“.

După ce taxa hotelieră a fost abrogată prin Codul fiscal din 2015, mai multe primării din țară au adoptat introducerea unei taxe speciale de promovare a zonelor turistice respective, fiind, practic, tot un fel de taxă hotelieră, exprimată sub altă formă. O astfel de taxă specială de promovare a fost introdusă și la Mamaia, în urmă cu câțiva ani. Înainte, taxa hotelieră era de 1% din valoarea tarifului de cazare, deci era mai mare decât această taxă specială apărută ad-hoc în zonele turistice.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Huawei_Magic_box Huawei prezintă tehnologia viitorului în cadrul caravanei interactive Magic Box
Articolul următor Raport PwC: segmentele digitale vor fi motoarele creșterii industriei de media și divertisment din România
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Ilie Bolojan, la asumarea răspunderii în Parlament: Dacă nu se va pune în practică ce am spus, nu voi mai fi prim-ministru
Featured Politic
PE va aproba 280 de milioane euro din banii UE pentru țările afectate de inundații
Extern
Legea stocării gazelor și foaia de parcurs a UE privind securitatea energetică
Extern

RSS Știri Fotbal

  • Steaua peste FC FCSB! Cum s-au clasat cele două cluburi în topul academiilor de fotbal
  • Spectacol total în primul amical al Stelei din această vară! S-au marcat șapte goluri!
  • Cinci dintr-o lovitură! Steaua a transferat doi spanioli și trei români
  • Homawoo pleacă liber de contract de la Dinamo la noul club al lui Rednic
  • Vis frânt în Giulești. „Tricolorii” mici se opresc în fața unei Olande impecabile!

Citește și

Turism

Turiștii cehi revin în România

5 minute
Turism

România este promovată la târgul de turism de la Chișinău – „Tourism and Travel Expo”

3 minute
Featured

Guvernul dorește naționalizarea sistemului de tichete și trimite banii turiștilor prin…“cărți poștale”

8 minute
Turism

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT) reia participarea la târgurile de turism internaționale

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?