Managerierea unui restaurant poate fi o operatiune complexa din cauza numeroaselor provocari ce pot aparea. Una dintre provocarile ce trebuie sa fie abordate corespunzator in mod special este atragerea de noi clienti si fidelizarea celor existenti. O solutie pentru atingerea acestui scop este reprezentata de utilizarea unor softuri de gestiune ce cuprind in cadrul lor unelte specializate, dedicate activitatilor de marketing. Prin intermediul lor cresc sansele de majorare semnificativa a numarului de vizitatori ce trec zilnic pragul unitatii de servire.
Softurile de gestiune sunt instrumente foarte utile in lumea afacerilor, fiind folosite deja de o buna perioada de timp cu rezultate pozitive. Specialistii recomanda varianta softurilor dedicate, special realizate pentru o anume utilizare economica, deoarece au in constituire elemente gandite pentru a raspunde nevoilor specifice. Un astfel de soft pentru restaurant este cel oferit de freyapos.ro, unul dintre cele mai complete si usor de folosit programe de acest gen.
Iata cum poate fi utilizat softul dedicat in scop de marketing!
In numeroase cazuri, administratorii de afaceri din domeniul HoReCa se lovesc de problema atragerii clientilor in conditiile unei concurente acerbe, in special daca restaurantul este asezat intr-o zona turistica populara. Softurile de gestiune dedicate pot reprezenta un avantaj competitional datorita numeroaselor module integrate, ce pot fi folosite in mod curent in scopul cresterii numarului de clienti vizitatori.
- Modulul Happy Hours a fost special realizat pentru optimizarea fluxului de clienti, pentru a evita aglomerarea spatiului sau existenta unor perioade in care acestia lipsesc. Softurile de gestiune pot ajuta in acest sens prin recomandarea unor reduceri semnificative in anumite intervale orare, pe anumite categorii de produse sau chiar in functie de furnizorul care ofera materia prima. Variantele disponibile sunt numeroase, putand fi personalizate.
- Modulul de fidelizare functioneaza prin intermediul realizarii unei baze de clienti ce sunt caracterizati cu ajutorul unor informatii relevante, putandu-se astfel identifica obiceiurile de vizita si de cumparare, preparatele preferate, zilele speciale pentru sarbatorirea impreuna cu cei dragi. Aceste date pot fi utilizate pentru obtinerea unei relatii excelente cu clientii care vor reveni in locul in care s-au simtit foarte bine.
- Cardurile de fidelitate sunt folosite de multa vreme, ramanand in continuare unelte care isi fac datoria. Pentru o mai buna manageriere a sistemului este indicata folosirea variantei electronice prin emiterea unor carduri personalizate. Cu ajutorul acestora clientii primesc puncte si recompense in functie de sumele cheltuite sau de articolele comandate. Acest sistem permite personalizarea activitatii in functie de dorintele managerului spre diferenta de cardurile clasice.
- Softurile de gestiune specializate, destinate utilizarii in restaurante, permit printre altele emiterea unor vouchere pentru discounturi direct din cadrul acestuia, fara a fi necesara o interventie manuala. Nu doar generarea acestora este automatizata, ci si citirea lor in momentul in care persoanele se intorc pentru o noua vizita la restaurant.
In concluzie, proprietarii si managerii de restaurante care vor sa puna la punct un sistem de marketing modern trebuie sa utilizeze softurile de gestiune dedicate pentru a profita de modulele integrate.