. Elemente de siguranță, precum asistența inteligentă pentru controlul vitezei și sistemul avansat de frânare de urgență, vor trebui instalate în vehiculele noi începând din luna mai 2022.
. Autoturismele, camionetele, camioanele și autobuzele trebuie echipate cu elemente avansate de siguranță. . Cicliștii și pietonii vor fi mai bine protejați. . În 2018, 25.100 de persoane au decedat în urma accidentelor pe drumurile europene. Regulamentul, aprobat in PE cu 578 voturi pentru, 30 împotrivă și 25 abțineri, urmeaza a fi supus aprobării Consiliului UE, potrivit unui comunicat PE. «Aceste reglementări deschid calea salvarii a mii de vieți în următorii ani. Ne-am concentrat întotdeauna asupra siguranței participanților la trafic, în special a celor vulnerabili. Echipamentele suplimentare obligatorii pentru autoturisme, camioane și autobuze vor contribui la salvarea de vieți omenești „, a declarat raportorul Róża Thun (PPE, Polonia). Acordul provizoriu cu miniștrii UE a fost deja semnat la 26 martie. Vehiculele vor fi mai bine echipate pentru a preveni accidentele Sistemele avansate care vor trebui instalate în toate autovehiculele sunt: sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei; sistemul antidemaraj cu etilotest; sistemul avansat de avertizare cu privire la starea de distragere a atenției conducătorului auto; sistemul avansat de frânare de urgență; sistemul de avertizare la deplasarea in marșarier și dispozitivul de înregistrare a datelor privind accidentele („cutie neagră”). Sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei (ISA) ar putea reduce, potrivit testelor efectuate, cu 20% accidentele pe drumurile europene. „ISA va oferi unui conducător auto informații, bazate pe hărți și identificarea semnelor rutiere, atunci când depășesc limita de viteză. Nu introducem un dispozitiv de limitare a vitezei, ci un sistem inteligent care va atrage atenția conducătorilor auto atunci când conduc cu viteză excesivă. Acest lucru nu va fi doar un element de siguranță pentru toți, ci va ajuta șoferii să evite amenzile de viteză”, a declarat doamna Thun. Autoturismele și vehiculele utilitare ușoare vor fi de asemenea obligate să aibă un sistem avansat de frânare de urgență (deja obligatoriu pentru camioane și autobuze), precum și un sistem de urgență pentru menținerea benzii de circulație. Majoritatea acestor tehnologii și sisteme vor deveni obligatorii din luna mai 2022 pentru modelele noi și începând cu luna mai 2024 pentru modelele existente. Camioanele și autobuzele vor deveni mai sigure pentru cicliști și pietoni Camioanele și autobuzele vor trebui proiectate și construite astfel încât participanții la trafic vulnerabili, cum ar fi cicliștii și pietonii, să fie mai vizibili conducătorului auto (așa-numita „vizibilitate directă”). Aceste vehicule vor trebui să fie echipate cu sisteme avansate pentru a reduce „în cea mai mare măsură posibilă unghiurile moarte din jurul vehiculului „. Sistemul „vizibilității directe” va trebui aplicat modelelor noi începând din noiembrie 2025, iar pentru modelele existente, din noiembrie 2028. Teste de impact și parbrize îmbunătățite Noile norme îmbunătățesc, de asemenea, cerințele privind siguranța pasivă, inclusiv testele de impact (frontal și lateral), precum și parbrizele, pentru a atenua gravitatea rănilor pentru pietoni și cicliști. Omologarea pneurilor va fi de asemenea îmbunătățită pentru a testa anvelopele uzate. Justificând adoptarea noului regulament, raportoarea, poloneza Roza Thun(PPE) a reamintit recentele statistici ale Comisiei Europene, conform carora, in 2018, 25.100 de persoane si-au pierdut viata si 135 000 au fost grav ranite pe drumurile europene. |