Creșteri cu două cifre ale volumelor de vânzări sunt așteptate în comerțul online din România și în anul 2019, o situație care nu surpinde pe nimeni, după mulți ani de creșteri accelerate. Românii sunt tot mai interesați de a face cumpărături pe internet, mai ales datorită numărului tot mai mare de dispozitive mobile de ultimă generație și a conexiunilor de internet performante și ieftine. Este la îndemână pentru oricine să facă shopping online de pe smartphone sau tabletă, iar producătorii de gadgeturi mobile găsesc în țara noastră o piață foarte atractivă inclusiv pe segmentul premium.
Utilizatorii români de internet realizează comenzi online în special de la magazine autohtone, dar pe anumite nișe există volume însemnate generate și de magazine online din alte țări, în special din Europa, Asia și Statele Unite ale Americii. Interesant este că, la fel cum spre exemplu o farmacie online din Germania se adresează în mod direct pieței românești, speculând lipsa anumitor tipuri de medicamente pe piața locală, tot așa diverși retaileri români pot specula nișe pe care să activeze pe anumite piețe externe. Este o oportunitate foarte bună mai ales pentru producătorii români de produse premium, care se pot adresa foarte ușor consumatorilor cu venituri mai ridicate. Putem vorbi de alimente, cosmetice, îmbrăcăminte, încălțăminte, mobilă și decorațiuni… Așadar, atât bunuri de larg consum, cât și bunuri de folosință îndelungată.
Producătorii, mai ales cei de tip IMM, pot alege astfel de opțiuni pentru a evita să vândă ieftin către distribuitori. Ideal este să fie realizate magazine online distincte pentru piața românească și pentru alte piețe, pentru că pot să difere prețurile practicate și abordarea comercială. Chiar dacă promovarea se va face probabil mai ales prin prisma rețelelor de socializare, website-ul în sine este cel pe care se consemnează vânzările. Astfel, mare atenție trebuie avută la toate aspectele ce țin de realizarea magazinului online. Soluțiile tehnice trebuie să fie fără compromisuri, securitatea web asigurată clienților să fie maximă. Furnizorii de soluții tehnice trebuie aleși așadar cu mare grijă. Un capitol nu doar important, ci chiar esențial, este cel al hostingului. Pentru găzduire web de magazin online, soluții premium la costuri accesibile pot fi găsite chiar la un provider local consacrat inclusiv pe piețele internaționale (un exemplu în sine pentru modul în care internetul te poate ajuta să vinzi la nivel global) și anume http://www.thc.ro/.
Economia românească traversează o perioadă bună, iar acest lucru se vede pe piața locală mai ales în ceea ce privește apetitul pentru consum. Inflația este în creștere, prețurile de retail cresc și ele destul de ușor, comercianții online pot profita de acest context pentru a se impune rapid, în condițiile în care mediul e-commerce presupune costuri minime pentru business-uri. Dacă în mediul offline există chirie care este foarte posibil să crească în mod repetat, online cheltuielile pot fi ținute sub control mult mai ușor. Cei care nu au lansat deja afaceri online o pot face chiar și cu bani foarte puțini. Un start-up online nu necesită mari investiții, sumele depinzând totuși de nișă, de specificul afacerii și de nivelul de abordare care se dorește pe termen scurt și mediu.