Echipe mixte de control ale Comisariatelor Regionale pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) Regiunea Sud Muntenia și București-Ilfov au realizat verificări ale modului în care sunt respectate prevederile legislației în domeniu, în vigoare, în județul Dâmbovița, parte a campaniei Caravana Consumatorilor, coordonată de președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu și comisarul șef al Regiunii Sud Muntenia, Ion Iordăchescu.
Până în acest moment, controlul, care a vizat, în mod deosebit, una dintre piețele municipiului Târgoviște și locații de alimentație publică, din oraș, s-a încheiat la 16 operatori economici, care activează în diferite domenii de activitate, în județ, din zona comercializării produselor alimentare, nealimentare și alimentație publică.
” Dacă reușesc să găsesc timp, îl petrec alături de colegii comisari, pe teren.
Informațiile vin de la Dvs., consumatorii, și mă obligă să le tratez cu maximă seriozitate.
Caravana Consumatorilor este reacția noastră la ceea ce își doresc consumatorii. Campania are în vedere și evaluarea activității colegilor noștri, lucru la fel de important!” – Horia Constantinescu, președinte ANPC.
Pentru neregulile constatate, comisarii CRPC Sud Muntenia și București-Ilfov au aplicat următoarele sancțiuni:
amenzi contravenționale în valoare de 231.000 lei
8 avertismente
oprirea definitivă de la comercializare/utilizare a produselor alimentare neconforme
oprirea temporară a prestării de servicii, în cazul a 8 operatori economici, până la remedierea tuturor deficiențelor
propunerea închiderii unității pentru o perioadă de până la 6 luni, în cazul a 2 operatori economici.
Operatorii economici la care s-au înregistrat nereguli și care au fost sancționați, sunt:
Dublin Irish Pub SRL
Amis Bistro Cafe SRL
Sud Est Com SRL
Grand Euforia SRL – Ristorante del Ponte
Patiseria La Patricia SRL
Sincer SRL
Sincer Com SRL
Alimentara SA
Caro SRL
Safilar SRL
DPAAA Târgoviște – administrator piețe
II Baila Ion
II Stan Dacian Ionuț
Barats Trade SRL, Restaurant Belvedere
Happy Day SRL
Dintre cele mai importante abateri înregistrate, menționăm:
– utilizarea unor produse alimentare, drept materii prime, cu data limită de consum depășită;
– prezența unor insecte vii (gândaci) în spațiul de preparare;
– folosirea unor produse alimentare fără eticheta cu elemente de identificare și caracterizare, precum și fără data limită de consum;
– folosirea unui bloc alimentar neigienizat, cu aragazuri, cuptoare, malaxoare, friteuze cu depuneri de grăsime arsă
– folosirea unor camere de frig și vitrine frigorifice cu o igienă precară, cu chederele de la ușă neigienizate, ventilatoare cu prezență în strat masiv de praf și impurități, cu grătare cu vopsea exfoliată, cu rugină, depuneri de gheață, insecte;
– neincluderea în lista meniu a informării asupra ingredientelor care pot provoca alergii sau intoleranțe;
– nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea produselor alimentare;
– existența tavanului ce prezenta infiltrații, bucăți lipsă de tencuială, praf și uzură
– existența pavimentului neigienizat, cu insecte moarte
– utilizarea unor cântare fără buletin de verificare metrologică;
– utilizarea unor ustensile de bucătărie neconforme (bureți de sârmă, recipiente pentru colectare reziduală fără capac) uzate și neigienizate;
– practici comerciale incorecte privind ingredientele utilizate, față de cele menționate în lista meniu, precum și prepararea pastelor contrar indicațiilor producătorului;
– mod insalubru de depozitare a unor ingrediente, alimente depozitate alături de produse de curățenie;
– lipsa compoziției fibroase tradusă în limba română, pe etichetele produselor textile aflate la comercializare;
– comercializarea unor articole de încălțăminte fără pictograme.
Verificările vor continua, în această zonă, și în perioada următoare.