Înmatriculările de automobile noi în Uniunea Europeană se vor diminua, de la 12,8 milioane unități în 2019, la circa 9,6 milioane anul acesta. Este primul recul pe piața europeană după șase ani consecutivi de creștere
Piața europeană a automobilelor, relevă în aceste zile presa franceză citând un comunicat al Asociației constructorilor din domeniu (ACEA), va înregistra anul acesta o „cădere istorică”, de până la 25% , din cauza crizei sanitare. Drept exemplu pentru susținerea acestei tendințe este dat faptul că înmatriculările de automobile noi în spațiul UE (cu excepția Regatului Unit) se anunță cu mult mai reduse, de la 12,8 milioane unități în 2019, la doar 9,6 milioane anul acesta. Această evoluție se înregistrează după câțiva ani consecutivi de creștere. Covid-19 a paralizat pur și simplu comerțul și uzinele de automobile în această primăvară. Previziunile pentru 2020 arată cel mai scăzut volum al vânzărilor de automobile înregistrat din 2013 până în prezent.
Planuri masive de ajutorare
ACEA, care regrupează 16 constructori activi de vehicule din Europa, s-a adresat – pentru a obține ajutoare – guvernelor europene. „Cerem sprijin politic și economic pentru a limita pagubele provocate de criza sanitară producției și locurilor de muncă”, a declarat Eric-Mark Huitema, directorul general al Asociației constructorilor europeni de automobile (ACEA).
Pentru relansarea vânzărilor, constructorii de automobile speră la obținerea de prime pentru scoaterea din uz a vehiculelor vechi și la bonusuri oferite la vânzare. Germania, Spania și Franța au adoptat deja planuri masive de ajutorare a acestui sector, țintind îndeosebi vehiculele cel mai puțin poluante. Guvernul german, spre exemplu, a dublat ajutorul acordat la cumpărarea vehiculelor electrice de la 3.000 la 6.000 euro, în timp ce ajutoarele franceze majorate sunt acordate în special la cumpărarea vehiculelor hibride reşarjabile.