Piața smartphone-urilor a revenit la nivelurile de dinainte de pandemie în 2021

În ciuda lipsei severe de componente, 1,35 miliarde de telefoane au fost livrate pe tot parcursul anului precedent. Canalys se așteaptă ca problema aprovizionării să se atenueze treptat, pe măsură ce vânzătorii de chipset-uri cresc producția și prețul chipset-urilor 5G scade, ajutând telefoanele mobile 5G să devină motorul vânzărilor în 2022.

În al patrulea trimestru din 2021, piața globală de smartphone-uri a livrat 363 de milioane de unități, reprezentând o creștere mică, de doar 1%. Cu toate acestea, în întregul an, furnizorii au furnizat 1,35 miliarde de telefoane, cu 7% mai mult decât în ​​2020, aproape de cele 1,37 miliarde de unități vândute în 2019.

„Drumul către redresare a fost o provocare pentru industrie, deoarece cererea a depășit oferta în multe zone”, explică analistul Canalys Sanyam Chaurasia. „Mulți furnizori au avut cea mai bună performanță în 2021, extinzând vânzările de terminale cu două cifre, depășind nivelurile de dinainte de COVID-19. Motorul cheie de creștere a industriei a venit din segmentul low-end, adică de segmentul de telefone ieftine, în special în Asia Pacific, Orientul Mijlociu și Africa, precum și în America Latină. Din păcate, acest segment a fost martor la cele mai grave deficite de componente, în special de chipset-uri 4G low-end. În viitor, dezechilibrul de aprovizionare se va atenua treptat, pe măsură ce chipset-urile furnizorilor de servicii cresc producția și prețul chipset-urilor 5G scade.

Samsung își menține poziția de lider

Clasamentul primilor cinci vânzători de smartphone-uri în 2021 a rămas neschimbat, deoarece toți au fost afectați de lipsuri severe de aprovizionare de-a lungul anului. Samsung a rămas în top cu aproape 275 de milioane de smartphone-uri vândute în 2021, menținând o cotă de piață de 20% la nivel global. Apple a înregistrat un alt trimestru puternic alimentat de noua sa gamă de iPhone-uri, ridicându-și vânzările anuale la 230 de milioane de unități, în creștere cu 11% față de an. Xiaomi a încheiat anul cu peste 191 de milioane de telefoane livrate, în timp ce OPPO și vivo s-au clasat pe locul al patrulea și al cincilea, cu o creștere de 22%, respectiv 15%.

„Pandemia nu a redus vânzările de smartphone-uri de ultimă generație, așa cum au arătat Apple și Samsung”, spune analistul de cercetare Canalys Le Xuan Chiew. „Anul record al Apple nu este o surpriză, dar Samsung a fost puternic afectat de problemele legate de aprovizionare și producție în acest an, cu motorul său cheie de vânzări, seria Galaxy A, înregistrând lipsuri în întreaga lume. Cu toate acestea, Samsung s-a concentrat pe creșterea profitabilității, în special prin portofoliu high-end. Familiile Galaxy S și Z au jucat un rol esențial în compensarea cotei sale în scădere a segmentului low-end față de furnizorii chinezi de pe piața globală. Cu un preț mediu de peste 1.500 USD, portofoliul de smartphone-uri pliabile Samsung a îndeplinit până acum așteptările, cu 8 milioane de unități vândute, triplând vânzările de la o bază mică. Samsung a încheiat anul 2021 cu un profit incredibil de sănătos, semnalând o revenire puternică în anul viitor.”

Samsung a raportat venituri record în ultimul trimestru al anului trecut în aproape toate diviziile sale, în special în dispozitivele mobile și semiconductori și prognozează un 2022 foarte pozitiv, determinat de vânzarea smartphone-urilor 5G.

De asemenea, a raportat venituri consolidate de 63,7 miliarde de dolari pentru al patrulea trimestru din 2021, ceea ce a reprezentat o creștere de 24,4% față de anul precedent.

Divizia de IT și Comunicații Mobile a raportat cea mai puternică creștere, crescând cu 30% în principal pe vânzările de smartphone-uri de ultimă generație, inclusiv seria S și pliabile precum Fold și Z Flip, precum și laptopuri și tablete.

Unitatea Device Solutions a raportat, de asemenea, o creștere cu 24% a veniturilor până la un maxim istoric. Creșterea a fost determinată de o creștere cu 43% a vânzărilor de semiconductori și memorii.

La rândul său, electronicele de larg consum, care includ vânzarea de televizoare și electrocasnice, au cunoscut și ele o performanță pozitivă prin creșterea vânzărilor cu 13%.

Între timp, divizia Harman, care produce dispozitive audio precum difuzoare inteligente și căști, a raportat o creștere cu 2% a vânzărilor.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

WWW