Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Podul peste Dunăre de la Brăila primește finanțare europeană
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Construcții

Podul peste Dunăre de la Brăila primește finanțare europeană

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 3 septembrie 2019
Distribuie
pod dunare braila

Circa 363 de milioane de euro din cadrul Fondului European de Dezvoltare Regională (FEDR) au fost aprobați pentru realizarea Podului peste Dunăre de la Brăila și a unei rețele de noi drumuri de circa 23 de km în zonă, anunță Comisia Europeană.

Contractul de circa 433 milioane de euro pentru realizarea podului a fost semnat la început de 2018, iar lucrările efective au început în acest an. Podul va avea o lungime de circa 2 kilometri, iar termenul de execuție este de trei ani. 

Va îmbunătăți în mod clar calitatea vieții în regiune

Johannes Hahn, comisarul pentru politica europeană de vecinătate și negocieri privind extinderea și politica regională, a declarat: „Acest proiect finanțat de UE va îmbunătăți în mod clar calitatea vieții în regiune, prin trasee rutiere mai scurte și mai sigure. Prin conexiuni mai simple către Moldova și către Ucraina. Proiectul de coeziune va contribui și la intensificarea relațiilor UE cu vecinii săi.”

Acest proiect, care face parte din rețeaua transeuropeană de transport, va îmbunătăți legătura dintre nordul țării, orașul Tulcea, Delta Dunării și portul Constanța din sud. În prezent, conexiunea se poate face numai prin podul Giurgeni-Vadul Oii sau cu feribotul de la Brăila și Galați. De obicei, traversarea cu feribotul este închisă iarna și primăvara, din cauza înghețului, a ceții sau a furtunilor. Noul pod va oferi o alternativă mai rapidă, durata traseului scăzând cu aproximativ 50 de minute. Proiectul ar trebui finalizat până la sfârșitul anului 2023, anunță Comisia Europeană.

Catalogată drept „cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani”,podul de la Brăila a fost contractat în ianuarie 2018 cu asocierea italo-japoneza Astaldi – IHI pentru circa 433 milioane de euro. Lucrările în teren au început efectiv în prima parte din 2019. 

Proiectul vizează nu doar construcția podului propriu-zis, lung de aproape 2 km, ci și realizarea infrastructurii adiacente. Drumuri cu o lungime totală de 23,413 km. Contractul prevede 18 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.

Ce lungime va avea podul

Podul suspendat peste Dunare va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala. La aceasta se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, si 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea.
Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38m de la nivelul maxim de inundație al Dunarii. Astfel încat să fie îndeplinite criteriile de navigație fluvială. 

Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).  De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat. 

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Uraganul Dorian: Poate fi mai rău decât este în acest moment?
Articolul următor truston truck Un nou camion fabricat în România, la Baia Mare
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Totem (2023), un film impregnat de superstiții și de simboluri
Cultură și Educație
Berăriile Bucureştilor
Cultură și Educație
Cupa Mondială a Cluburilor: Duelul Europa – America de Sud rămâne momentan indecis: Dortmund, remiză albă cu Fluminense
Sport

RSS Știri Fotbal

  • Prea mici pentru Austria! Fără voință, naționala s-a făcut de râs la Viena
  • Steaua București deține tot palmaresul! Fotbal Club FCSB nu are istorie!
  • Metaloglobus face istorie: Promovare dramatică în Superliga după un retur eroic cu Poli Iași!
  • VIDEO | Ce salarii au sportivii de la secția de fotbal a Stelei
  • Reșițenii strică sărbătoarea Stelei, dar roș-albaștrii termină pe loc de Superliga

Citește și

Construcții

Scădere ușoară a volumului lucrărilor de construcții

4 minute
TaHoma switch
Construcții

Somfy a lansat suita TaHoma, un trio de instrumente complementare

1 minute
Actualitate

Imobiliarele, cel mai puțin afectate de criză

10 minute
Construcții

COVID-19: Recomandările Masterbuild pentru protecţia şantierelor de construcţii

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?