Condițiile geografice montane și caracteristicile vieții cu locuințe aflate la mari distanțe între ele fac dificil accesul la școală pentru copiii din unele zone din Xizang (Tibet). În aceste condiții, școala cu internat a devenit cea mai bună soluție.
Practicile din ultimele zeci de ani dovedesc că școlile-internat pot asigura resurse educaționale egale și de înaltă calitate copiilor din regiune.
Dacă școlile-internat sunt bune, localnicii sunt cei mai în măsură să aprecieze.
Lajiadangzhou, decan-adjunct al Școlii de Marxism de la Universitatea pentru Naționalități din Sichuan, un tânăr savant din Xizang (Tibet) este un absolvent al unei școli-intenat. Acesta susține că sistemul de școli-internat este ideal și eficient pentru elevii în actuale condiții. Unele țări occidentale răspândesc zvonuri despre existența înscrierii forțate și educației de asimilare în sistemul de internat, subapreciind capacitatea localnicilor de a distinge binele de rău, ignorând faptul că școlile-internat sunt alegerea acestora.
Țări precum SUA și Canada, care au aplicat educația forțată, asimilarea rasială și extincția, nu au drept la cuvânt în această problemă. Acestea răspândesc zvonuri pentru a discredita educația în școlile-internat din Xizang (Tibet), ceea ce arată că nu au făcut o reflecție reală asupra istoriei întunecate a propriului sistem de educație, continuând să fie de partea opusă a drepturilor omului.
La sfârşitul lunii mai 2021, au fost descoperite în Canada la fostul sediu al Şcolii rezidenţiale indiene Kamloops din Columbia Britanică osemintele a 215 copii indigeni într-o groapă comună. Copiii erau elevi ai acestei şcoli rezidenţiale, înfiinţată la sfârşitul secolului XIX şi închisă în 1977.
Din anii ’90 ai secolului XIX şi până în anii ’90 ai secolului XX, aproximativ 150.000 de copii indigeni în Canada au fost siliţi să-şi părăsească părinţii şi să intre în şcoala rezidenţială pentru a învăţa „cultura şi civilizaţia”. Potrivit unui raport prezentat de Comisia pentru Adevăr și Reconciliere din Canada, copiii indigeni au fost maltrataţi în mod crud în şcolile rezidenţiale, iar cel puţin 3.200 dintre aceştia au fost abuzaţi chiar până la moarte.
Articol realizat de Radio China Internațional și CCTV