Campania de comunicare și promovare „România Atractivă”, proiect național de turism cultural, câștigă două trofee de aur în cea mai importantă competiție din domeniul Relațiilor Publice (PR).
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) anunță o premieră pentru instituțiile publice: campania de comunicare pentru proiectul național de turism cultural „România Atractivă” a fost premiată cu două trofee de aur la Romanian PR Award, cea mai prestigioasă competiție națională din industria relațiilor publice.
Campania, realizată sub coordonarea directă a MIPE, a fost recunoscută pentru excelența sa în două categorii importante: Comunicare în Domeniul Public și Cultură.Artă, demonstrând impactul și relevanța proiectului pe scena publică și culturală din România.
„Suntem mândri de această performanță înregistrată la mai puțin de șase luni de la lansarea programului de turism cultural al României. Este un exemplu că se poate, că autoritățile publice în parteneriat cu entități private pot genera proiecte de succes cu un singur mare beneficiar – România. Îi felicit pe partenerii noștri pentru rezultate, mulțumim juraților pentru evaluări și ne exprimăm susținerea pentru ca acest proiect să continue să genereze efecte benefice pentru economia națională și cea a comunităților în care cele peste 275 de obiective turistice de patrimoniu, parte din România Atractivă, sunt situate”, a declarat Adrian Câciu, ministrul investițiilor și proiectelor europene.

Premiul acordat campaniei „România Atractivă” reflectă eforturile susținute ale MIPE și ale partenerilor săi pentru promovarea culturii și turismului în România, mai ales în contextul în care Romanian PR Awards 2024 a atras peste 340 de înscrieri, subliniind nivelul ridicat al concurenței.
Lansat în mai 2024, programul „România Atractivă” reprezintă o inițiativă strategică a MIPE, concepută pentru a valorifica patrimoniul cultural și turistic al României, integrându-l în 12 rute tematice care cuprind 275 de obiective turistice.
România Atractivă își propune să dezvolte turismul cultural și să contribuie la creșterea atractivității zonelor istorice și culturale ale țării. Cele 12 rute tematice, care includ atracții precum castele, cule, biserici de lemn și cetăți, sunt prezentate pe o platformă multimedia dedicată și vor beneficia de infrastructură rutieră specifică până în 2026.
Programul, parte a Componentei 11 – Turism și Cultură din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), este coordonat de MIPE și implementat de consorțiul format din Terra Building S.R.L. și Eventya Co S.R.L., desemnat câștigător al licitației organizate în 2022.