La sfarsitul lunii noiembrie, la Reședința Ambasadorului Italiei la București, a fost prezentat proiectul Connext, prima întâlnire expozițională și de networking digital a Confindustria, cu privire la principalii factori de dezvoltare și creștere pentru companiile naționale și internaționale, în colaborare cu Assolombarda, Confindustria Est Europa și Confindustria Assafrica & Mediterraneo.
Întâlnirea va avea loc pe 7 și 8 februarie 2019 în cadrul MICO – Milano Congressi.
MICO se situează printre cele mai mari centre de congrese din Europa și din lume. Proiectat de arhitectul Mario Bellini, acesta poate găzdui până la 18.000 de persoane. Este situat în zona centrală, are o capacitate de parcare pentru peste 1.100 de mașini, un heliport de serviciu și acces direct la linia de metrou numărul 5 din Milano.
Această primă etapă din România a inaugurat Road-Show-ul extins care va va avea loc în următoarele zile în întrega Europă de Est. A fost dată prioritate României, față de toate celelalte țări din Europa de Est, pentru că în 2003 a fost înființată la București prima Reprezentanță Internațională a Confindustriei, iar din această experiență extraordinară și pozitivă a luat amploare, și din Bulgaria, ulteriorul proiect federativ Confidustria Est Europa.
La evenimentul de prezentare a proiectului au participat E.S. Ambasadorul Italiei, Marco Giungi, Președintele Confindustria România, Giovanni Villabruna, și Delegatul pentru Relații Externe al Confindustria Est Europa, Giulio Bertola, precum și Reprezentanții Camerei de Comerț Prahova, Patronatul UGIR și un număr mare de antreprenori.
În zilele următoare va fi operațională platforma digitală deosebită, iar informația va fi, prin urmare, extinsă de la Confindustria România la toate societățile italiene și române din țară.
După salutul de bun venit din partea Ambasadorului Italiei, a fost prezentat proiectul CONNEXT de către Doamna Monica Annibaldis, care a venit special din Italia fiind și cea care a prezentat și ultimele 9 etape ale road show-ului în Italia.
La finalul întâlnirii, președintele Confindustria România, Giovanni Villabruna, după ce a transmis salutul președintelui Confindustria Est Europa, Luca Serena, a completat prezentarea Doamnei Annibaldis, subliniind acest nou rol al Confindustria, drept sprijin suplimentar pentru ca întreprinderile mici și mijlocii să se poată face cunoscute și pe piețele terțe, fără a fi nevoite să suporte costuri suplimentare.
„Connext va fi un moment unic de construire colectivă a valorii, mulțumită capacității Confindustria de a se conecta și de a oferi companiilor viziune și oportunități de creștere. De fapt, Confindustria, mulțumită celor 160.000 de membri, poate extinde lanțul valoric al fiecărei filiere”, a precizat Villabruna.
Connext a luat de asemenea naștere pentru a reprezenta un reper pentru fiecare companie, pentru a multiplica oportunitățile de creere de rețele și afaceri, pentru a deschide noi posibilități. Sunt așteptate peste 2.000 de companii: italiene, germane, din Maroc, din Europa de Est (România, Serbia, Albania, Bosnia Herțegovina, Bulgaria și Macedonia). Principalele activități vor fi: B2B, mari evenimente, speed pitching, showcase, seminarii tematice, seminarii pentru companii și multe altele.
Connext va consta din 5 direcții de dezvoltare:
- Fabrica inteligentă. Big Data, Robotică și inteligența artificială, automatizare avansată, Cyber security, Internet ofthings, Cloud, Realitatea augmentată și realitatea virtuală, Infrastructuri de rețea și imprimare 3D.
- Teritoriul, laborator al dezvoltării sustenabile. Logistică, infrastructură, smartmobility, economie circulară, capacitatea de rezistență a teritoriului, recuperare și re-industrializare, energii regenerabile, turism, valorificarea patrimoniului cultural și a peisajului, industria creativă.
- Zonele metropolitane, motor al dezvoltării. Regenerarea urbană, reabilitarea energiei, digitalizarea serviciilor, energia distribuită, smart & sharingmobility, servicii de mediu.
- Persoana, în centrul progresului. Științele vieții, health-care, sănătate și bunăstare, servicii socio-asistențiale /silver economy, welfare corporate, pregătire, alimentare, automatizare, moda/design
Made in Italy în lume. Zonă specială dedicată rețelelor comerciale ale Germaniei pentru promovarea Made in Italy în domeniul Food & Beverage și Modă & Accesorii