Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Proiectul “Dunărea Polis”, prima metropolă dunăreană, prinde contur la Brăila
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

Proiectul “Dunărea Polis”, prima metropolă dunăreană, prinde contur la Brăila

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 14 noiembrie 2023
Distribuie

În organizarea Asociației Europene “Dunărea”, în data de 24 noiembrie, va avea loc la Brăila Conferința “Dunărea Polis” – prima metropolă dunăreană din România. Un proiect ambițios, gândit și inițiat de Iulian Zamfir, președintele Federației – Brăila și vicepreședinte al Uniunii Generale a Industriașilor din România (UGIR), care a atras atenția autorităților locale din Brăila și Galați, a mediului academic dar și a oamenilor de afaceri din zonă. Evenimentul se dorește a fi o provocare și pentru clasa politică de a se implica activ în dezvoltarea proiectelor de impact.

Iulian Zamfir este optimist în reușita demersului său:”«Dunărea Polis», prima metropolă dunăreană din România, reprezintă un proiect care revoluționează urbanismul actual, găzduind un oraș al viitorului, incluzând alte orașe: oraș de business, oraș universitar, oraș medical, oraș turistic și de agrement, oraș sportiv, oraș rezidențial. Va fi un oraș verde în care proiectele se vor baza pe tehnologiile inteligenței artificiale (I.A.) și pe echipamente cu impact redus de carbon, alimentat de energie 100% regenerabilă.

Metropola ( Brăila-Galați) va dispune de de servicii de transport în comun de mare viteză (monorail). Transportul pe Dunăre va fi unul comun, regulat, cu ambarcațiuni rapide, prevăzut cu stații, dar și unul de agrement. Transportul rutier, constituit nodal, va beneficia de drumuri expres, tren de mare viteză Galați- Chiciu, la Dunăre, legând județele Galați, Brăila, Ialomița și Giurgiu, autostrada, podul peste Dunăre racordat la coridoarele de transport pan-europene. Nu va lipsi nici aeroportul internațional (construcție începută la Brăniștea), de mărfuri, în primul rând, și de călători, în al doilea rând.

Proiectul acordă cea mai mare importanță investiției în resursa umană, una continuă, condiție a dezvoltării durabile, în care fiecare cetățean se poate dezvolta. Aici, tinerii vor găsi teren pentru împlinirea proiectelor personale puse în slujba comunității natale, nemaimanifestând dorința de migrare în Capitală sau în altă țară vestică.

Un proiect al oamenilor pentru oameni, care, depășind stadiul de planșetă și machete, are un punct de plecare și un parcurs de aproape 20 de ani, fără punct terminus, dar ale cărui beneficii vor da roade de etapă. Mă gândesc la podul peste Dunăre, bifat de politicieni în campaniile electorale și visat de 40 de ani (și cu bifurcație în Balta Brăilei) și de drumul expres Brăila –Galați, la care se lucrează.

Un proiect inovativ pentru un oraș smart, dar și realist în privința vitezei parcurgerii.

Sintetizând, comentez câteva din ideile/direcțiile de bază oferite de proiectul «Dunărea Polis», motor de dezvoltare, de regenerare creativă și de revitalizare a regiunii (aflate într-un vizibil proces de cădere, dovedit cel mai bine prin regresul demografic ):

  • Valorificarea terenului dintre Brăila și Galați – zona periurbană a Brăilei;
  • Valorificarea potențialelor favorabile conturării unei noi identități;
  • Amplificarea competitivității orașelor, eficientizarea și facilitarea dezvoltării acestora;
  • Posibilitatea de a implementa proiecte-fanion, generatoare de dezvoltare în sensul îmbunătățirii imaginii orașelor și a relansării lor economice;
  • Colaborarea și implicarea comunității; promovarea îmbunătățirii calității vieții;
  • Dezvoltare și competitivitate economică; dezvoltarea resurselor, dezvoltare urbană, dezvoltare comunitară.”

Poate cea mai mare piedică în dezvoltarea acestui Proiect este cea de mentalitate. Rivalitățile, fie ele cele de ordin politic, sunt factori inhibatori, lucru subliniat și de președintele UGIR – Brăila, Iulian Zamfir: “Răspunzând întrebării inițiale – Rivalitate sau complementaritate?, Proiectul “Dunărea Polis”, credem noi, a oferit destule argumente pentru a putea răspunde: Cooperare și complementaritate. În locul unei supraviețuiri cu păstrarea decalajului/ a bătutului pasului pe loc, cu menținerea disparităților față de lumea bună și nevoile comunitare, se impune ridicarea Proiectului “Dunărea Polis” la rang de politică zonală, în care visul meu, îmbrățișat nu doar de o mână de entuziaști, să devină realitate prin susținerea lui științifică și profesională în orizontul temporal al deceniilor ce vin. Proiectul deja prinde contur astăzi, infrastructură în lucru, în frunte cu Podul peste Dunăre, deschizând investitorilor alte facilități, alte perspective.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Regele Charles al III-lea își sărbătorește împlinirea a 75 ani de viață lansând un program alimentar
Articolul următor Xi Jinping a felicitat într-un mesaj antreprenorii din Strâmtoarea Taiwan
Un comentariu
  • Gheorghe Antistescu spune:
    15 noiembrie 2023 la 9:58

    Foarte laudabila initiativa
    Cred insa ca “cascavalul” e marea problema
    Pentru a rezolva asta , de cca 15 ani propunerea mea catre alesii locali a fost de a forma un megapolis din cele doua orase , cu un primar general care sa se ocupe de dezvoltarea zonei libere dintre orase, si doi primari de sector- sector Braila si sector Galati
    In felul asta “cascavalul” nu face cu ochiul
    Primarul General trebuie sa ia deciziile cu majoritate de voturi iar voturile trebuie impartite egal intre orase
    Sectoarele vor functiona ca si acum

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

România și SUA, 145 de ani de relații diplomatice
Actualitate Featured
Iranul ameninţă că va ataca bazele oricărei ţări care apără Israelul
Extern
Iranul a lansat al patrulea val de rachete asupra Israelului
Extern

RSS Știri Fotbal

  • Prea mici pentru Austria! Fără voință, naționala s-a făcut de râs la Viena
  • Steaua București deține tot palmaresul! Fotbal Club FCSB nu are istorie!
  • Metaloglobus face istorie: Promovare dramatică în Superliga după un retur eroic cu Poli Iași!
  • VIDEO | Ce salarii au sportivii de la secția de fotbal a Stelei
  • Reșițenii strică sărbătoarea Stelei, dar roș-albaștrii termină pe loc de Superliga

Citește și

miercurea ciuc
Actualitate

Mai multe indicatoare rutiere în maghiară au fost vandalizate

1 minute
Actualitate

Casa Naţională de Pensii scoate din vistierie 60,5 milioane de euro pentru biletele de tratament

4 minute
Actualitate

100 de milioane de euro pentru patru proiecte de digitalizare a administrației și interconectare a bazelor de date

5 minute
Actualitate

Alertă meteo: Cea mai crunta săptămână a iernii

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?