1. Majorarea plafonului de neplătitor de TVA de la 300.000 lei la 750.000- 1.000.000 lei, deoarece ar simplifica foarte mult activitatea econonomica a micilor întreprinzători, reduce birocrația și timpul efectiv de activitate al angajaților ANAF, nu reprezintă un risc fiscal ridicat această “pătură” de IMM- iști și deoarece gradul de conformare fiscală de plata, impozitul pe microîntreprinderi a crescut în ultimii ani în comparativ cu plata impozitului pe profit.
2. Păstrarea actualului sistem de impozit pe veniturile microîntreprinderilor la același plafon de 1.000.000 euro cifra de afaceri anuală deoarece pentru contribuabili este un sistem simplu, clar și neinterpretabil și fără stres fiscal, modul de determinare a valorii acestui impozit în condițiile de criză în care costurile cresc zi de zi acest impozit rămâne constant la nivelul cifrei de afaceri.
3. Extinderea activităților supuse normelor de venit pentru a facilita crearea de afaceri mici locale ce sunt necesare în perioadele de criză (reparații și prestații de servicii către populație), comerț minimal, etc.
4. Susținerea din partea Ministerul Finanțelor Publice a unor proceduri simplificate de finanțare a acestor activități și domenii nonprofit de către mediul de afaceri.
Implementarea unor facilități fiscal simplificate (ușor de aplicat) pentru orice fel de investiții făcute la nivelul firmelor și pentru susținerea de către mediul privat a activităților sociale, culturale, educaționale, sportive și de cercetare, chiar dacă nu sunt direct “legate” de aceste firme.
5. Stabilirea unui cadru legal fiscal clar pentru PFA-uri astfel încât să nu existe riscul reinterpretării și retratării activității acestora că activități dependențe (salariale).
6. Situațiile financiare ale firmelor private să nu mai fie publice ( pe site-ul de la ANAF). Publicitatea obligatorie lor să fie valabilă doar pentru firmele/instituțiile publice, cu acționariat public și cele tranzacționate iar pentru restul să fie opționale.. Publicarea la liber a datelor firmelor private aduce mari deservicii firmelor. Majoritatea angajaților văd datele și speculează acest lucru. Totodată clienții, concurenții urmăresc datele, care în mod normal acestea sunt trasmise la Ministerul de Finanțe doar pentru uzul fiscului.
7. Simplificarea procedurilor de inventariere a patrimoniului la firmele cu cifra afaceri între 500.000 euro-1 mil euro. Eliminarea procedurilor obligatorii de inventariere la firmele cu cifra de afaceri de până la 500.000 euro (pentru aceste firme procedurile să fie voluntare). Aceste măsuri ar conduce la o reducere a costurilor pentru firme cu aceste procedure, care în prezent la cele mai multe firme fie se realizează doar scriptic fie nu se realizează deloc.
8. Scutire pentru impozitul pe profit pentru activitățile productive și reinvestirea profitului cu condiția menținerii activității încă 5 ani, indiferent dacă se menține același cod Caen.
9. Nivelul salariului minim în 2023 – 3000 lei, cu menținerea impozitării din sectorul agricol și construcții.