Acțiunea ”picătura chinezească”, marca Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) continuă să se deruleze, pentru a verifica, în cazul aceluiași operator economic, lanț de supermarketuri, modul în care respectă legislația în vigoare, precum și drepturile consumatorilor.
Așadar, pe 16 februarie 2022, au fost controlate 10 magazine Profi, situate în sectoarele 2, 3, 4, 5 și 6.
” Văd că apar produse noi pe rafturile magazinelor pe care le controlăm.
Găsim nesimțire la borcan, indolență la pachet și nepăsare feliată.
Pentru a fi sigur că acest tip de produse dispar de pe piață, suntem zilnic în magazinele din care consumatorii aleg să meargă la cumpărături. Nu ne dorim să mai aibă neșansa de a cumpăra lucruri cum sunt cele descrise mai sus.
De aceea aplicăm sancțiuni, luăm măsuri ferme și suntem convinși că facem ceea ce trebuie.
Transmit din nou consumatorilor să aibă convingerea că noi, chiar dacă avem un efectiv redus de comisari, ne facem treaba așa cum trebuie” – Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Amenzile contravenționale aplicate, în urma verificărilor, de către echipele Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea București-Ilfov s-au ridicat la 227.000 lei.
Pe lângă acestea, comisarii au aplicat și măsuri complementare, drept sancțiune, după cum urmează:
– oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe
– oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor constatate, pentru 9 unități
– a fost propusă închiderea temporară a unității, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru 3 magazine.
Dintre cele mai importante nereguli constatate, specificăm:
– comercializarea unor legume și fructe cu modificări organoleptice, deshidratate, cu urme de mucegai și lovituri mecanice
– comercializarea unor produse cu data durabilității minimale de consum depășită
– utilizarea unor spații de depozitare neigienizate
– comercializarea unor produse fără elemente de identificare și caracterizare, precum și fără data limită de consum
– utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător și depreciate
– identificarea unei temperaturi neconforme pentru produsele expuse spre vânzare în masa caldă și masa rece, fiind constatate temperaturi mai mici de + 60 grade C, la masa caldă și +10,8 grade C, la cea rece, într-una dintre locații nefuncționând masa caldă, deși produsele se aflau la vânzare
– utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu mucegai, insecte moarte, zone extinse de rugină, resturi alimentare și de ambalaje, fire de păr, mucuri de țigară cu vopsea exfoliată și cu scurgeri de lichide, cu grila ventilatorului plină de plastic topit
– utilizarea unor rafturi, în zona de patiserie, neigienizate, pline de praf, resturi alimentare și insecte moarte
– utilizarea unor mese calde în a căror cuvă se aflau depuneri de calcar, resturi alimente și gândaci
– prezența de insecte (gândaci vii) într-o unitate
– nerespectarea temperaturilor de depozitare
– produse aflate la comercializare cu ambalaje deteriorate care nu mai corespundeau caracteristicilor prescrise și declarate de producător
– comercializarea unor produse congelate cu acumulări de gheață în ambalaj și arsuri de congelare
– neprezentarea autorizației de funcționare emisă de către primăria de sector.
Ma bucur ca cineva face ceva cu Profi ca firma asta e groaznică din punct de vedere sanitar.
Am lucrat la un Profi un an si nu am mai putut trăii cu mine știind ce se întâmplă in incinta magazinelor.
Sper ca Protecția Consumatorilor va acționa in toata tara.