Raiffeisen Bank International AG (RBI), acționarul majoritar al Raiffeisen Bank România, a ajuns la un acord pentru achiziționarea furnizorului de plăţi din Cehia, AKCENTA CZ a.s. (Akcenta). Conform structurii de proprietate propuse, RBI va achiziționa 70% din Akcenta, iar restul de 30% vor fi achiziționate de filiala cehă a RBI, Raiffeisenbank a. s. Tranzacția este supusă aprobării instituțiilor abilitate și se așteaptă să fie încheiată până la sfârșitul lunii mai.
Această achiziție susține strategia RBI de a deveni lider pe piața schimburilor valutare în Europa Centrală (ECE). 75 % din piața FX din ECE este acoperită de bănci și 25% de furnizori nebancari, așa cum este și Akcenta. „Ne dorim să ne creștem cota de piață în ambele segmente. De aceea această achiziție se încadrează perfect în strategia noastră, atât în ceea ce privește extinderea activităților noastre, dar ne ajută și în transformarea noastră digitală, prin valorificarea experienței unui participant de succes din piață nebancară”, a declarat Lukasz Januszewski, membru al consilului de administrației al RBI, responsabil pentru piețe și investiții.
„Atât clienții noștri cât și clienții Akcenta se pot aștepta la îmbunătățiri în viitor, atât în ceea ce privește tehnologia, cât și confortul lor, beneficiind de combinarea avantajelor oferite de un furnizor clasic de plăti sau schimburi valutare, cum suntem noi, dar și de abordarea implementată deja în piață de Akcenta”, a spus Steven van Groningen, CEO Raiffeisen Bank România.
Akcenta oferă servicii de schimb valutar, plăţi internaționale și operațiuni la termen pentru peste 43.000 de clienți, IMM-uri din Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Polonia, România și Germania. La finalul anului 2020, compania avea active totale de 93 de milioane de euro, iar valoarea tranzacțiilor procesate se apropie de 7 miliarde de euro. Akcenta va colabora îndeaproape cu departamentele de plăţi și schimburi valutare din băncile grupului RBI, însă nu va fi integrată în grup.
„Această abordare ne permite să valorificăm sinergiile, asigurând în același timp flexibilitatea și potențialul de creștere al Akcenta”, a adăugat Januszewski.