Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a finalizat implementarea unui proiect care vizează introducerea semnăturii electronice pentru răspunsurile aferente petițiilor adresate Autorității.
Demersul ASF vizează, în primul rând, simplificarea procesului privind instrumentarea reclamațiilor, precum și diminuarea timpului de răspuns pentru petenți.
Analizarea modului în care sunt depuse petițiile la ASF a relevat faptul că peste 90% dintre acestea sunt trimise prin email sau prin intermediul aplicației dedicate de pe site-ul Autorității. Începând cu luna ianuarie, petenții care transmit reclamațiile prin intermediul poștei electronice sau prin intermediul portalului ASF vor primi răspunsurile exclusiv online, semnate electronic. Mai mult, cei care și-au creat un cont în aplicația ASF vor regăsi și un istoric al statusului petiției depuse.
Petenții care nu au furnizat o adresă de corespondență electronică și nici nu și-au creat un cont pe portalul ASF vor primi răspunsurile prin intermediul poștei clasice.
Proiectul introducerii semnăturii electronice face parte din strategia pentru digitalizarea și informatizarea activităților din cadrul ASF.