Industria HoReCa se numără printre sectoarele cel mai grav afectate de pandemie fiindcă se consideră că hotelurile, restaurantele și alte unități de alimentație publică sunt spații în care coronavirusul se poate răspândi mai ușor. Pentru a putea funcționa chiar și la jumătate din capacitate, aceste unități trebuie să pună un accent deosebit pe igienă și să respecte cu strictețe regulile aplicabile în domeniul lor de activitate. Indiferent dacă ești client, angajat sau administrator de hotel sau restaurant, ne-am gândit că ar fi util să îți prezentăm principalele reguli de igienă care trebuie respectate în astfel de spații.
Reguli obligatorii în camerele de hotel
Înainte de a începe operațiunea, camera de hotel se aerisește, fiind recomandat ca ferestrele să rămână deschise câteva minute și după ce se termină curățenia. Aceasta presupune aspirarea mochetei, a patului și tapițeriei, ștergerea prafului de pe toate suprafețele, curățarea pardoselii, iar apoi golirea coșului de gunoi și înlocuirea sacului folosit cu unul nou. Urmează schimbarea lenjeriei de pat, evitând contactul între piesele folosite și cele noi. De asemenea, o altă etapă importantă este igienizarea suprafețelor de contact, în această categorie intrând telecomenzile aparatelor electrice, clanțele, mânerele sertarelor și cele ale ferestrelor.
Dezinfectarea băilor
Și în acest caz, se începe cu deschiderea ferestrei, iar în cazul în care aceasta nu există, se pornește sistemul de ventilație. Apoi, se îndepărtează prosoapele folosite, după care se trece la curățarea și dezinfectarea efectivă a chiuvetei, vasului de toaletă și a cabinei de duș. Se folosesc doar produse profesionale recomandate pentru grupurile sanitare și se lasă să acționeze conform indicațiilor de pe etichetă. Foarte important este ca vasul toaletei, chiuveta și cabina dușului să fie dezinfectate atât la interior, cât și la exterior. În timp ce dezinfectanții de suprafețe acționează, se șterg polițele, se schimbă sacul de gunoi și se înlocuiesc sau se completează consumabilele. Obiectele dezinfectate se spală bine, iar la final se curăță faianța și pardoseala.
Igiena în zona de mese
Indiferent că este vorba despre hoteluri sau restaurante, zona de servire a mesei trebuie să fie întotdeauna curată și bine aerisită. Mesele se curăță bine și se dezinfectează după fiecare client, la fel și scaunele. De asemenea, este necesar să se dezinfecteze și recipientele pentru sare și piper, olivierele, suporturile pentru șervețele și meniurile.
Pentru confortul clienților, dar și pentru reduce riscul de transmitere a virusurilor, între mese trebuie să fie păstrată o distanță de cel puțin doi metri. De asemenea, este indicat ca la dispoziția clienților să se afle unul sau mai multe dispensere cu dezinfectant, care nu trebuie să lipsească nici din baia restaurantului.
Curățenia în bucătărie
În bucătărie nu se acceptă nicio abatere de la normele de igienă, atât pentru siguranța clienților cât și pentru a evita sancțiuni usturătoare ce pot merge chiar și până la închiderea localului. Astfel, blatul folosit pentru prepararea mâncărurilor se dezinfectează după fiecare utilizare, la fel și dispozitivele folosite pentru feliat, toasterele, filtrele de cafea și alte aparate folosite frecvent.
În același timp, plitele, grătarele și cuptoarele se curăță după fiecare utilizare, iar tacâmurile folosite se spală cu apă fierbinte și detergent de vase. Podeaua bucătăriei trebuie să fie permanent curată, chiar dacă asta înseamnă să fie ștearsă de mai multe ori pe zi; și coșul de gunoi trebuie golit imediat ce se umple.
Pentru a putea respecta aceste reguli, fiecare hotel sau restaurant trebuie să aibă permanent în stoc produse de curățenie și dezinfectare. Acest stoc este constituit din detergenți profesionali pentru spații comerciale, de producție sau pentru acasă, un aspirator profesional, mopuri și găleți, lavete, dezinfectanți, precum și echipament de protecție pentru personalul de curățenie.