CEO-ul și fondatorul Huawei, Ren Zhengfei, consideră faptul că marca poate deveni în continuare brandul de top de smartphone-uri din lume, chiar dacă nu ar mai dispune în software-ul său de aplicațiile Google.
Compania chineză este deja cel mai mare producător de echipamente de telecomunicații din lume, având o mare strategie de promovare online. Anul acesta a fost pe cale să-l depășească pe Samsung în calitate de vânzător numărul 1 de smartphone-uri, până când a ajuns pe o listă neagră pentru comerțul american. Restricția interzice companiile americane precum Google, Intel și Broadcom să vândă către Huawei, cu excepția cazului în care obțin o licență guvernamentală pentru a face acest lucru.
Acum, cota de piață de peste hotare a Huawei se micșorează, întrucât clienții din afara Chinei se tem să cumpere un telefon care s-ar putea să nu aibă acces la Google Play Store și aplicații populare precum Facebook, Uber și Google Maps.
Întrebat într-un interviu acordat marți CNN Business dacă Huawei poate deveni în continuare brandul de smartphone-uri nr.1 din lume chiar și fără Google, Ren a spus: „Nu cred că ar fi o problemă”, adăugând că va dura doar mai mult timp.
Huawei a fost presat de o companie mai mare din SUA, iar Washingtonul spune că produsele Huawei prezintă un risc de securitate națională, afirmații pe care compania chineză le respinge.
Unele companii americane, cum ar fi Microsoft, au primit licențe săptămâna trecută de la Departamentul de Comerț al SUA care autorizează afaceri limitate, care nu prezintă un risc semnificativ pentru securitatea națională sau interesele politicii externe. Departamentul a mai spus că unor companii li s-au refuzat licențele.
Ren a mai declarat pentru CNN Business că Google nu i-a fost refuzat nicio licență și nici nu a primit una. Huawei a spus în repetate rânduri că ar preferă să lucreze cu Google dacă este posibil. Dar lucrează la un plan de rezervă „la scară largă”, a mai spus Ren.
Huawei și-a dezvoltat propriul sistem de operare, numit Harmony, precum și un magazin de aplicații. Dar Huawei are doar 45.000 de aplicații disponibile pentru descărcare. Acest lucru se compară cu aproximativ 2,8 milioane în Google Play Store, potrivit companiei de date a pieței Statista.
Ren a mai spus că Statele Unite sunt încă cea mai puternică țară când vine vorba de inovație. Dar el a sugerat că Washingtonul poate ajuta din greșeală la creșterea concurenților dacă continuă să pună restricții cu care pot face comerț companiile americane.
Dacă Huawei nu poate lucra cu furnizorii americani, va trebui să recurgă la alte alternative. Dacă aceste alternative devin mature, cred că va deveni mai puțin probabil să revină la versiunile anterioare. “Este un moment critic pentru noi toți, sper că guvernul SUA poate lua în considerare ceea ce este cel mai bine pentru companiile americane”, a adăugat el.
Afacerile Huawei s-au dovedit în mare măsură rezistente în acest an, în ciuda listei negre comerciale. Când compania a raportat câștiguri luna trecută, a declarat că veniturile au crescut cu 24% în primele nouă luni ale anului 2019, comparativ cu aceeași perioada a unui an mai devreme.
Sursă: https://docs.google.com/document/d/1Sm2NVYLHPjdblJWC-n2eOUDDIjVL8Cbq8u1UNaOBFjM/edit?usp=sharing