Pana informatică la sistemul Microsoft a afectat, vineri, și aeroportul Otopeni, în condițiile în care la fiecare oră sunt anunțate zboruri anulate. La nivel mondial peste 1000 de zboruri sunt afectate de pana globală din sectorul IT.
Reprezentant al drepturilor pasagerilor, despre pana globală din sectorul IT
În aceste condiții, Ramona Colea, reprezentant al drepturilor pasagerilor, a declarat în emisiunea Politica zilei, cu Ioana Constantin, că pasagerii afectați de această situație au dreptul la compensații în cazul în care zborurile au fost perturbate.
Aceasta sfătuiește pasagerii să păstreze toate dovezile privind costurile serviciilor, bonuri, chitanțe, facturi și să le ceară spre decontare.
„Cel mai probabil companiile aeriene vor analiza situația. De-a lungul timpului au folosit toate ocaziile unor situații extraordinare pentru a nu achita compensații sau despăgubiri când este vorba despre situații similare.
Mai apar și cheltuieli ale pasagerilor cauzate de această situație: cazare, masă, transport sau eventual alt bilet către destinația finală. E de așteptat ca aceste cheltuieli să fie suportate de compania aeriană, nu poate fi totul în responsabilitatea pasagerilor. Pe de o parte compensațiile sau despăgubirile nu se aplică atâta timp cât zborul va fi imediat reluat după remedierea problemei de IT.
Cheltuielile cauzate pentru acoperirea disconfortului pentru pasageri, poate oamenii au rămas la destinații, nu s-au putut întoarce acasă, în lipsa acestor servicii care trebuie asigurate de compania aeriană și achitate din buzunarul propriu ele vor trebui decontate de operatorul aerian”.