În perioada 1.I-30.VI 2021, exporturile FOB au însumat 36.168,7 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 46.828,5 milioane euro, potrivit INS.
– În perioada 1.I-30.VI 2021, exporturile au crescut cu 26,5%, iar importurile au crescut cu 25,6%, comparativ cu perioada 1.I-30.VI 2020.
– Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în perioada 1.I-30.VI 2021 a fost de 10659,8 milioane euro, mai mare cu 1977,8 milioane euro decât cel înregistrat în perioada 1.I-30.VI 2020.
– În luna iunie 2021, exporturile FOB au însumat 6242,0 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 8085,9 milioane euro, rezultând un deficit de 1843,9 milioane euro.
– Faţă de luna iunie 2020, exporturile din luna iunie 2021 au crescut cu 28,9%, iar importurile au crescut cu 31,1%.
În perioada 1.I-30.VI 2021, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (47,9% la export şi 36,6% la import) şi alte produse manufacturate (30,4% la export şi 30,0% la import).
Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-30.VI 2021 a fost de 26785,2 milioane euro la expedieri şi de 34404,4 milioane euro la introduceri, reprezentând 74,1% din total exporturi şi 73,5% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-30.VI 2021 a fost de 9383,5 milioane euro la exporturi şi de 12424,1 milioane euro la importuri, reprezentând 25,9% din total exporturi şi 26,5% din total importuri.
Informaţii suplimentare:
Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.
Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.
Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.