România este prezentă, în perioada 28-30 noiembrie a.c., la IBTM World, principalul eveniment global dedicat industriei MICE (Meeting, Incentives, Conferencing, Exhibitions/Events), desfășurat în Barcelona, Regatul Spaniei. Manifestarea expozițională este organizată în format B2B (Business-to-Business), fiind locul de întâlnire a peste 10.000 de profesioniști din aproape 140 de țări ale lumii.
Pavilionul național este poziționat în zona Premium a IBTM World și are o suprafață de 99mp, care găzduiește14 co-expozanți, inclusiv agenți economici, autorități publice locale și regionale sau asociații. Astfel, fiecare co-expozant, datorită amenajării de tip business a standului, beneficiază de un spațiu de întâlniri personalizat, echipat echipat corespunzător cu tehnica necesară pentru prezentarea ofertei lor în fața partenerilor de discuții. În completarea țintită a acțiunilor, co-expozanții au la dispoziție și un spațiu propriu pe platforma digitală a evenimentului, un profil online individual, o agendă de întâlniri dedicată și o promovare intensă în rândul celor mai importanți cumpărători de servicii MICE din lume.
Conceptul de promovare a României, stabilit de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului pentru participarea din acest an la IBTM World, se aliniază specificului manifestării expoziționale, punând accentul pe city break ca tip de turism complementar ofertei MICE a co-expozanților. În plus, standul este dotat cu un wall screen orientat spre accesul în târg, vizibil atât celor care traversează zona dedicată Europei, cât și celor care explorează zona dedicată Asiei. Pe wall screen vor rula, timp de trei zile, filmele de promovare realizate în colaborare cu producătorul Charlie Ottley.
Piata spaniolă este receptivă la oferta de turism românească, iar prezența unei diaspore românești de peste 1 milion de persoane în Spania adaugă o dimensiune distinctă relației dintre cele două țări. În general, turiștii spanioli manifestă preferințe pentru circuitele culturale, turismul activ, natura, turismul rural și city break-uri. În contextul acestor preferințe, oferta turistică românească se integrează perfect, oferind diversitate și autenticitate. Aceste detalii au fost confirmate și de E.S. doamna Sandra Liliana Gatejeanu, șefa Consultatului General al României la Barcelona, în cadrul vizitei sale, la standul țării noastre.
De asemenea, circulația turistică mondială evidențiază o creștere semnificativă a deplasărilor în scopul participării la congrese și conferințe internaționale, expoziții și târguri specializate, forumuri de afaceri, sesiuni de training, programe de team building sau călătorii de stimulare a angajaților. Astfel, conform estimărilor actorilor din industrie, un procent ridicat al veniturilor hotelierilor români provine din acest segment de piață, care se conturează ca unul dintre cele mai eficiente și profitabile segmente ale industriei de turism.