Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a promovat în perioada 29 noiembrie – 1 decembrie a.c. destinația turistică România în cadrul Târgului Internaţional de Turism de la Varșovia „TT Warsaw”, cel mai mare târg din Polonia ajuns la cea de-a 30-a ediție. În 2023, mai mult de 22.000 de vizitatori au dorit să cunoască ofertele turistice ale expozanților din cele 56 de țări participante la acest târg.
Standul României a avut o suprafață de 215 mp și a găzduit 21 co-expozanți, care au făcut cunoscută vizitatorilor oferta turistică a țării noastre, cu accent pe tradițiile, meșteșugurile și gastronomia locală. La ceremonia oficială de deschidere a evenimentului a fost prezent și Excelența Sa, domnul Cosmin Onisii, Ambasadorul României în Republica Polonă.
Târgul internațional de turism „TT Warsaw” a reunit specialiști din domeniul turismului mondial, reprezentând organisme naționale, regionale și locale de turism, asociații profesionale, tour operatori și agenții de turism, companii aeriene, firme de închirieri auto, societăți de transport feroviar sau naval, lanțuri hoteliere, camping-uri și alte structuri de cazare, parcuri de distracții, etc.
În cadrul târgului vizitatorii au avut oportunitatea de a descoperi destinația turistică România prin intermediul meșterilor populari Cazac Ana (măști populare) și Tivodariu Ion (prelucrarea lemnului), care pe toată perioada de desfășurare a evenimentului au făcut demonstrații practice și ateliere la care au putut participa persoanele interesate în arta meșteșugului. Promovarea potențialului turistic al Bucovinei prin intermediul celor doi meșteri populari a fost asigurată de Consiliul Județean Suceava. Pe scena principală au susținut prezentări reprezentanții programului România Atractivă și ai Asociației pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (Visit Oradea), menite să invite călătorii să exploreze România într-un mod autentic și activ. Atmosfera a fost animată pe toată durata evenimentului și de Ansamblul Tradițional din Bihor, care a interpretat muzică populară românească.
Totodată, în cadrul standului României Primăria Orașului Borşa a fost prezentă pentru a face cunoscută povestea Stațiunii Turistice Naționale Borşa ca destinație turistică. Astfel, artistul Timiş Dănuț a promovat elemente ale patrimoniului cultural şi artistic maramureşan, prin ateliere demonstrative de sculptură şi pictură sacră. Lucrările sale pot fi admirate în galeriile de artă la care a participat în țară şi străinătate, dar și în Bisericile din Maramureş sau Sălaj.
Pe lângă oferta turistică, participanții au fost întâmpinați cu surprize culinare și mici cadouri, fiind invitați să includă România în planurile lor de vacanță pentru 2025.
De asemenea, de Ziua Națională a României, pe 1 decembrie, a fost celebrat acest moment special printr-un mesaj festiv, „La mulți ani, România!”, afișat pe toate panourile digitale din cadrul campaniei outdoor desfășurate în Polonia. Campania, lansată pe 16 noiembrie și activă până pe 15 decembrie 2024, promovează România ca destinație turistică prin imagini atractive și mesaje menite să crească vizibilitatea și interesul turiștilor polonezi.
„TT Warsaw” se află sub patronajul Ministerului Turismului și Sportului al Poloniei și este unul dintre evenimentele cele mai importante pentru industria turistică din regiune, oferind o excelentă oportunitate pentru expozanți de a-și promova oferta turistică.