În 2018, un număr de 925800 de turiști au călătorit în afara țării, față de 2017 când au fost doar 762.500, potrivit INS.
„În 2017, 139.200 de turiști au ales să-și petreacă vacanța în Bulgaria, în timp ce în 2018, numărul acestora a crescut până la 163.600. Hotelierii bulgari spun că în momentul de față, românii vin cu un grad de ocupare de aproape 50% ca medie pe parcursul întregului an, fiind principalii turiști care le trec pragul. Din acest motiv am ales să lansăm chartere autocar și din centrul țării, alături de partenerii noștri din marile orașe”, a declarat Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel, potrivit moneybuzz.ro.
În Grecia, 161.000 de turiști români și-au petrecut vacanța, sensibil mai scăzut față de 2017 când au fost 162.500. În Turcia, pe de altă parte, au fost 139.800 turiști români în 2017, iar în 2018 numărul acestora a crescut la 196.500 turiști.
Destinaţia turiştilor români care au călătorit, în 2018, în afara ţării în sejururi organizate de agenţiile de turism tour operatoare (646.700), a fost în proporţie de 92,2% în Europa (din care 74,3% în ţările Uniunii Europene).
Cele mai importante destinaţii turistice din totalul turiştilor români participanţi la acţiunile turistice de outgoing organizate de agenţiile turistice tour operatoare în anul 2018 au fost în următoarele ţări:
- Turcia (22,4%),
- Bulgaria (21,8%),
- Grecia (18,7%),
- Spania (6,5%),
- Italia (5,8%).
„Peste 60% dintre românii care pleacă în vacanțe peste hotare aleg Bulgaria, Grecia sau Turcia, iar dintre acestea trei, Bulgaria este preferată ca destinație de autocar pentru că este cea mai apropiată, iar prețurile sunt deosebit de mici. Acestea, completate cu o vacanță all inclusive, nu fac decât să aducă un plus de relaxare românilor care vor o vacanță de vis. Tot ce trebuie să facă este să aleagă unul dintre pachetele noastre și de restul ne ocupăm noi!”, a declarat directorul agenției Nemo Tour Brașov, Adina Kovacs.
Destinaţia turiştilor români care au călătorit în afara ţării în sejururi organizate de agenţiile de turism cu activitate de vânzare (279,100 turişti) a fost în proporţie de 93,9% în Europa (din care 79,8% în ţările Uniunii Europene).
Cele mai importante destinaţii turistice din totalul turiştilor români participanţi la acţiunile turistice de outgoing organizate de agenţiile turistice cu activitate de vânzare în anul 2018 au fost în următoarele ţări: - Turcia (18,5%)
- Grecia (14,5%),
- Germania (11,3),
- Spania (10,4%),
- Franța (8,7%)
- Bulgaria (8,0%)
„Dacă voucherele de vacanță au atras bugetarii pe litoralul nostru, cei din privat aleg oarecum să meargă în stațiunile bulgărești. În 2018, peste 650.000 de turiști au ales să meargă pe litoralul românesc, peste 610.000 dintre aceștia achiziționând pachete prin tour-operatori în timp ce peste 40.000 prin agenții revânzătoare. Ne-am adaptat cerințelor românilor din centrul țării pentru ofertele pe care le avem să mulțumească ambele segmente, atît cel de turism intern cât și cel de turism extern”, a declarat Florin Paraschiv, directorul agenției de turism BIBI Vacanța, Ploiești.