Caută pe site
Publică anunț în ziar
Logo-Curierul-National-Wht Logo-Curierul-National-Blck
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Românii au realizat 203 milioane de tranzacții către comercianți, iar o plată din patru a fost la supermarket
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Finanțe și Bănci

Românii au realizat 203 milioane de tranzacții către comercianți, iar o plată din patru a fost la supermarket

Curierul Național
Autor Curierul Național Publicat 30 ianuarie 2023
Distribuie
Distribuie

Statistici Revolut

Utilizatorii Revolut din România au realizat 203 milioane tranzacții anul trecut, din care cele mai multe (27%) pentru cumpărături din supermarket și magazine alimentare

În general, cumpărăturile clienților Revolut din România au fost pe un trend ascendent în 2022, indiferent de categoria de bunuri și servicii achiziționate, dar cele mai mari ponderi au fost deținute de cumpărături (18%) și divertisment (18%)

Un utilizator român mediu al super-aplicației financiare a cheltuit, anul trecut, 749 de euro pentru divertisment, 530 de euro pentru călătorii și 500 de euro la shopping și la fiecare trei zile a realizat o achiziție cu Revolut

În 2022, clienții români au stabilit un nou record privind numărul de tranzacții realizate cu Revolut în scopul achizițiilor de bunuri și servicii – 203 milioane de tranzacții, cu 90% mai multe decât în 2021, în condițiile în care baza de clienți a progresat cu 67% în aceeași perioadă. Revolut, super-aplicația financiară britanică, are peste 25 de milioane de clienți la nivel global, din care 2,5 milioane în România, a doua piață după Regatul Unit.

Potrivit studiului realizat de Revolut, toate categoriile de cheltuieli au fost pe un trend ascendent, atât ca sumă totală, cât și ca număr de tranzacții, dar în topul creșterilor după numărul de tranzacții, în 2022 față de 2021, s-au aflat categoriile de bugete: divertisment (+37%), cumpărături/ shopping (+34%), restaurante (+33%). Valoarea medie a cheltuielilor realizate cu Revolut, pe parcursul anului 2022, de un utilizator mediu al super-aplicației financiare a fost de 2.181 de euro, iar valoarea medie a unei tranzacții a fost de 18,3 euro.

În 2022, Revolut și-a consolidat poziționarea ca fintech-ul preferat de tot mai mulți români pentru a-și gestiona bugetul personal și pe cel al familiei, pentru a face achiziții utile în casă, pentru a călători sau a petrece timpul liber într-un mod plăcut. Practic, în 2022, la fiecare trei zile, un utilizator mediu al Revolut a făcut o plată către un comerciant local sau din străinătate, cu cardul (fizic sau virtual), cu un device mobil sau direct din aplicație.

Mai bine de o treime din cheltuieli, pentru alimente și produse de larg consum

Din datele agregate de super-aplicația financiară se poate vedea că, anul trecut, clienții Revolut din România au cheltuit cel mai mult la shopping (18% din suma totală a plăților către comercianți), procent inferior, totuși, celui înregistrat în 2021 de aceeași categorie de cheltuieli, care a reprezentat o cincime (20%) din suma totală a plăților către comercianți. Următoarele categorii de cheltuieli după ponderea deținută în volumul total al plăților au fost divertismentul (18%) și supermarketurile și magazinele alimentare (14%).

Un utilizator mediu din România a apelat cel mai des la Revolut pentru a plăti cumpărăturile obișnuite de alimente și produse de larg consum (39 de tranzacții pe an). Bugetul anual de cheltuieli al unui client mediu Revolut a arătat astfel: divertisment – 749 de euro/an, turism – 530 de euro/ an, shopping – 500 euro/ an, alimente și produse de larg consum – 375 euro/ an, restaurante, baruri, cafenele – 338 euro/ an, transport – 298 euro/ an și utilități – 246 euro/ an. Cel mai mic buget de cheltuieli a mers către sănătate – în medie, 191 de euro/ an/ client.

De la călătoria cu autobuzul la taxa de studii în străinătate, Revolut este tot mai prezent în viețile românilor

În ceea ce privește repartizarea cheltuielilor pe categorii de comercianți, românii au lăsat cei mai mulți bani în magazinele alimentare și în supermarketuri și tot acolo au efectuat și cele mai multe tranzacții pe parcursul anului. Valoarea medie a unei plăți realizate către acești comercianți a fost 10 euro/ client/ tranzacție. De asemenea, un client român a plătit, în medie, 40 de euro/ tranzacție pentru achizițiile din magazinele de articole vestimentare, 19 euro/ tranzacție în benzinării, 16 euro/ tranzacție în restaurante, baruri, cafenele, 15 euro/ tranzacție pentru servicii de telecomunicații, 14 euro/ tranzacție în farmacii, 10 euro/ tranzacție în fast-food-uri.

Faptul că Revolut este una dintre băncile digitale preferate de români transpare și din numărul important al plăților făcute pentru achiziții de servicii și produse diverse. Acestea sunt legate atât de nevoile cotidiene ale consumatorilor, dar și de un stil de viață care a redevenit activ, cu mai multă mobilitate. De la plata călătoriei cu mijloacele de transport în comun, la taxa de studii către facultăți din străinătate sau achiziția de bunuri de folosință îndelungată, datele analizate de Revolut arată că super-aplicația își dovedește utilitatea și versatilitatea ca instrument de plată sigur, rapid, ușor de utilizat.

Românii au mai folosit Revolut ca să achite servicii de taximetrie și car-sharing (12 milioane de tranzacții), bilete pentru servicii de transport în comun (autobuz, metrou, ferry, 9,4 milioane de tranzacții), servicii de livrare mâncare (5,3 milioane tranzacții), produse de panificație și brutărie (3,2 milioane tranzacții), telecomunicații (3 milioane de tranzacții), produse digitale de divertisment – cărți, muzică, filme, conținuturi media (2,4 milioane de tranzacții).

- Publicitate -

O altă tendință importantă este aceea că românii apelează la Revolut atât pentru achiziții online sau pe platforme de e-commerce, cât și pentru achizițiile offline. Astfel, în top 10 după sumele plătite de către utilizatorii români de Revolut către diverși comercianți se află, pe primul loc, la fel ca în anii trecuți, Emag, urmat de Carrefour, Tazz, Dedeman, Bolt, Digi RCS-RDS, Uber, Vodafone, Engie, Enel Energie.

În topul comercianților după numărul de tranzacții realizate cu Revolut, pe primul loc se află Bolt (peste 3,3 milioane tranzacții), urmat de Uber (3,3 milioane tranzacții), Apple (3,1 milioane tranzacții), Carrefour (3 milioane tranzacții), Tazz (1,6 milioane tranzacții), Compania de transport local Cluj-Napoca (1,1 milioane tranzacții), Emag (1,1 milioane tranzacții), Google (1 milion tranzacții), McDonalds (960.000 tranzacții).

Curierul Național 30 ianuarie 2023
Distribuie articolul
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Articolul anterior Florin Spătaru: Transportul de mărfuri dinspre Republica Moldova poate fi facilitat prin platforma multimodală care se construieşte pe Dunăre, la Galați
Articolul următor Românii riscă amenzi de 6.000 de lei, dacă folosesc greşit cardul de energie
Lăsați un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Franța se află în continuare sub presiunea străzii. Mișcarea sindicală nu acceptă prelungirea vârstei de pensionare
Extern
Asiguratorii nu sunt de acord cu plafonarea tarifelor RCA propusă de guvern
Asigurări
Brandul orașului Iași câștigă medalia de aur la cea mai mare competiție de branding din Europa
Actualitate

RSS Știri Business

  • Rata de adoptare a vehiculelor electrice în România a ajuns la 9% 22 martie 2023
  • Românii vor un salariu corect dar nu știu cât să ceară la un interviu 22 martie 2023
  • Plăți internaționale în valoare de 700 milioane euro intermediate de iBanFirst 22 martie 2023

Trebuie să citești

Finanțe și Bănci

Bogdan Chirițoiu (Consiliul Concurenței): „Intrarea CEC-ului pe zona de RCA e un lucru bun”

Mirela Ionela Achim (www.b1tv.ro) Ministrul de Finanţe, Adrian Câciu (PSD), a dat o lună CEC-ului să-și depună documentele de autorizare…

3 minute
Finanțe și Bănci

6,8 milioane de lei în plus pentru tinerii din România – rezultatul demersurilor CTR

Consiliul Tineretului din România (CTR) militează de câțiva ani pentru constituirea Fondului destinat activităților de tineret de către consiliile județene…

3 minute
Finanțe și Bănci

Kelemen Hunor: Nu poate să fie pensia mai mare decât salariul. E inacceptabil, indiferent cine şi cum se supără

Mirela Ionela Achim (www.b1tv.ro) Vicepremierul Kelemen Hunor s-a arătat convins că va fi respectat termenul de iunie în ce priveşte…

4 minute
Finanțe și Bănci

Peste 15.000 de români educați financiar într-un singur an cu ajutorul platformei Primul Milion

Academia Online Primul Milion, numită de către utilizatori și Netflixul Banilor, este singura platformă de educație financiară ce conține cursuri…

5 minute
Logo-Curierul-National-Icon Logo-Curierul-National-Icon-Blck
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Redacția

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

TEMATICE

  • Cultură și Educație
  • Eveniment
  • Opinii
  • Sănătate
  • Caricatură

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Ștergeți din lista de lectură

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?