Studiu Reveal Marketing Research
Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research explorează comportamentele și preferințele consumatorilor români în ceea ce privește produsele cosmetice, punând accent pe tendințele legate de utilizarea produselor naturale.
45% dintre români consideră foarte important ca produsele cosmetice pe care le utilizează să fie naturale.
Principalele criterii de alegere a cosmeticelor sunt eficiența produsului (66%), ingredientele naturale (62%) și prețul accesibil (60%).
Aluminiul (52%), parabenii (47%) și sulfații (42%) sunt cele mai evitate ingrediente din compoziția produselor cosmetice.
28% dintre români verifică întotdeauna dacă produsele achiziționate sunt naturale, iar în ceea ce privește produsele cosmetice, 45% consideră că este esențial ca acestea să fie naturale
Conform celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, românii asociază un produs natural cu absența substanțelor chimice și a conservanților (83%), cu caracteristici ecologice și sustenabile (41%) sau cu certificări organice (33%).
În ceea ce privește comportamentul de cumpărare, 55% dintre consumatori afirmă că verifică uneori dacă produsele achiziționate sunt naturale, 28% fac acest lucru întotdeauna, iar 16% verifică rar sau deloc. Totuși, factorul preț reprezintă o barieră semnificativă, doar 19% dintre români fiind dispuși să plătească un preț mai ridicat pentru produsele naturale, în timp ce 60% ar accepta doar în situația unei diferențe foarte mici de preț.
În domeniul produselor cosmetice, 45% dintre români consideră foarte important ca produsele pe care le utilizează să fie naturale, cu o pondere mai mare identificată în rândul părinților cu copii sub 18 ani (47% comparativ cu 43% în cazul celor fără copii). De asemenea, 37% dintre respondenți consideră important acest aspect, iar 14% manifestă o poziție neutră.
Principalele criterii de alegere a cosmeticelor sunt eficiența produsului (66%), ingredientele naturale (62%) și prețul accesibil (60%)
Evaluând modalitățile prin care românii identifică produsele naturale, 91% declară că citesc eticheta, 25% se bazează pe recomandări de la cunoscuți, influenceri etc., iar 23% se orientează după elementele de design ale ambalajului.
La o privire mai atentă, se poate observa faptul că bărbații tind să se bazeze mai mult atât pe recomandări (28% comparativ cu 21% în cazul femeilor), cât și pe aspectul ambalajului (27% comparativ cu 18% în cazul femeilor). De asemenea, recomandările sunt mai frecvent luate în considerare de tinerii între 18-34 ani (32% comparativ cu 25% în întregul eșantion).
Referitor la cele mai importante criterii de alegere a produselor cosmetice, românii menționează eficiența (66%), ingredientele naturale (62%) și prețul accesibil (60%).
Persoanele de peste 55 de ani acordă o importanță mai mare ingredientelor naturale (70%), în timp ce tinerii între 18-24 ani sunt atrași în mai mare măsură de brand (17% comparativ cu 13% total eșantion).
Aluminiul (52%), parabenii (47%) și sulfații (42%) sunt cele mai evitate ingrediente din compoziția produselor cosmetice
În ceea ce privește familiaritatea românilor cu ingrediente potențial toxice sau controversate din produsele cosmetice, cei mai mulți sunt familiarizați cu ingrediente precum aluminiul (prezent în deodorante) – 85%, sulfații – 81% și parabeni – 76%.
Pe de altă parte, cu ingredientele precum ftalații (53%) și formaldehida (38%) nu sunt deloc familiarizați.
Privind obiceiurile de cumpărare a cosmeticelor, majoritatea românilor declară că evită întotdeauna sau frecvent produsele care conțin ingrediente precum aluminiul (52%), parabenii (47%) sau sulfații (42%).
Tendința de a evita aceste ingrediente este mai pronunțată în rândul femeilor, care sunt mai atente la prezența lor în produsele cosmetice, procentele înregistrate fiind cu aproximativ 10% mai mari față de bărbați pentru toate cele trei ingrediente menționate.