Studiu Reveal Marketing Research
Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii desprecomportamentele și temerile actuale ale românilor, pe fondul creșterii alarmante a numărului de cazuri noi de infectare cu Covid-19 din ultima perioadă.
53% dintre români cunosc persoane care au fost infectate cu Covid-19 în ultimele 3 luni. Românii s-au relaxat: 55% declară că sunt puțin sau deloc îngrijorați de riscul actual de infectare cu Covid. 19.67% dintre români nu se așteaptă la măsuri restrictive în următoarele luni, în ciuda creșterii numărului de cazuri de Covid-19. 53% dintre români cunosc persoane care au fost infectate cu Covid-19 în ultimele 3 luni. Totodată, 55% afirmă că sunt puțin sau deloc îngrijorați de riscul actual de infectare.
Potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, 29% dintre români susțin că au avut simptome care ar fi putut indica o infecție cu Covid-19 în ultimele 3 luni, însă nu s-au testat pentru confirmare. În schimb, 9% dintre respondenți sunt siguri că au fost infectați, având confirmarea unui test pozitiv.
În rândul persoanelor infectate cu Covid-19, majoritatea menționează simptome moderate (41%) sau ușoare (34%). Totuși, 11% au avut forme mai severe ale infecției, procentul fiind semnificativ mai mare în rândul celor de peste 55 de ani (30%), categorie de vârstă cunoscută pentru vulnerabilitatea crescută în fața virusului.
Mai mult decât atât, 53% dintre români cunosc persoane care au fost infectate cu Covid-19 în ultimele 3 luni, majoritatea cazurilor regăsindu-se în cercul de prieteni și colegi (40%) sau în familie (32%).
„Faptul că o treime dintre români au prezentat simptome de Covid-19 în ultimele 3 luni, însă au ales să nu se testeze, reflectă o scădere a percepției amenințării reprezentate de coronavirus. Aceasta poate fi determinată de mai multe motive, cum ar fi percepția redusă a riscurilor în cazul simptomelor ușoare sau moderate, sau teama de rezultate pozitive care ar putea conduce la restricții și izolare”, menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.