Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Salariul minim pe economie, bătut în cuie de Guvern: 2.080 lei
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Economie

Salariul minim pe economie, bătut în cuie de Guvern: 2.080 lei

Andreea Andrei
Autor
Andreea Andrei
Publicat 4 decembrie 2018
Distribuie
foto: cotidianul.ro

Salariul minim pe economie va creşte de la 1 ianuarie 2019, dar şi volumul de muncă

Discuţiile vor fi reluate mâine, în cadrul Consiliului Economic şi Social

Angajaţii cu studii superioare urmează să primească un salariu de 2.350 lei lunar

Salariul minim brut urmează să fie majorat la 2.080 lei lunar începând de la 1 ianuarie, ceea ce reprezintă o creştere de 9,47% faţă de luna decembrie 2018. Ministrul Muncii, Marius Budăi, a anunţat, luni, că vineri va fi aprobat în şedinţă de Guvern proiectul de act normativ pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în płată.

,,Salariul minim pe economie, vom mai avea astăzi o discuţie şi pe parcursul vizitei la Bruxelles unde preluăm Preşedinţia Consiliului UE şi va fi dezbătut şi aprobat vineri în şedinţa de Guvern şi atunci vom avea forma finală. Ce pot eu să anticipez, cred că va intra în vigoare de la 1 ianuarie”, a declarat ministrul Muncii.

Potrivit notei de fundamentare a proiectului de HG, începând cu data de 1 ianuarie 2019, pentru angajaţii cu studii superioare, cu vechime în muncă de cel puțin un an în domeniul studiilor superioare salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată se stabileşte la 2.350 lei lunar. Trebuie spus că suma respectivă de bani nu include sporuri şi alte adaosuri. Astfel, aceştia ar beneficia de o creştere de 23,6% față de luna decembrie 2018.

- Publicitate -

În anul 2019, tariful orar este de 14,044 lei/oră pentru un program complet de lucru de 167,333 ore. În aplicarea prevederilor art.164 alin.(12) din Legea nr.53/2003 – Codul muncii, republicată, începând cu 1 ianuarie 2019, toate drepturile și obligaţiile stabilite potrivit legii se determină prin raportare la nivelul de 2.080 lei al salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată.

În prezent, 1.900 lei lunar

În prezent, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată este stabilit la 1.900 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 166,666 ore, în medie pe lună în anul 2018, reprezentând 11,40 lei/oră, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 846/2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată.

În ceea ce priveşte impactul macroeconomic, se estimează totodată că majorarea propusă va avea efecte pozitive asupra creşterii economice prin stimularea ocupării, creşterii puterii de cumpărare a salariaților şi reducerii muncii la negru.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Kaufland introduce „Ora liniștită” în toate magazinele sale, din solidaritate pentru persoanele cu autism
Articolul următor Blue Air și Casa Regală poartă istoria României la înălțime
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

- Publicitate -

Ultimele articole

Olga Tudorache – o actriţă a superlativelor
Cultură și Educație
Vinil Verde (2005) sondează abisurile motivației umane și tema tabu-ului
Cultură și Educație
E scris în stele: Djokovic câștigă din nou turneul de la Beijing, după abandonul din setul secund al lui Alex de Minaur!
Sport

Flux RSS: Știri Financiare Știri Financiare

  • Peste 10.000 de puncte publice de încărcare pentru mașini electrice. Rețeaua a crescut de 21 de ori în șase ani
  • IRI Travel lansează pachetul Eurovision 2027 la Hyatt Sunny Beach. Prețuri de la 649 euro de persoană
  • 18GYM și Stay Fit Gym fuzionează. Rezultatul, o rețea cu peste 120 de cluburi și 130.000 de membri
  • Dental Elite ajunge la 8 clinici și urmărește extinderea la 20 de unități până în 2028
Companii

Tendințe și modele de lucru în administrarea resurselor de personal și salarizare ale companiilor din România

13 minute
Economie

Deficitul comercial al României a mai crescut cu 1,6 miliarde euro

6 minute
Auto

Craiovenii vor plăti o taxă specială ca să „alimenteze” la staţiile electrice din parcarea subterană

4 minute
Transporturi

Încă o lege adoptată tacit de Senatul României: Legea RCA, prin care ASF nu va mai putea amenda asiguratorii

7 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?